laPlanaAldia.COM

Les notícies de la teua localitat al moment

Diputación CS Castelló Burriana l'Alcora La Vall d'Uixó Onda Nules Vila-real Almassora Generalitat Valenciana Comunitat Valenciana Moncofa Borriol La Vilavella Les Alqueries Xilxes Eslida Segorbe Orpesa Vilafamés Torreblanca Benicarló Benicassim Peñíscola Cabanes Vall d'alba Tales Figueroles Les Coves de Vinromà Els Ports Almenara Betxí La Llosa Plana Alta Sant Joan de Moró Baix Maestrat Almedíjar Alfondeguilla Alt Maestrat Alt Millars Alt Palancia l'Alcalatén Plana Baixa
Alt Palancia

La platja arriba a la Vila del Toro per celebrar Sant Joan

La platja arriba a la Vila del Toro per celebrar Sant Joan
Fiestas | 23-06-2026

La nit de Sant Joan és una de les més esperades de l'any: reuneix amics, famílies, fogueres i festa, i aquest any se celebra al costat d'una platja creada a la plaça del Jariz per espantar el que és dolent i donar la benvinguda al que és bo.

A la Vila del Toro no han volgut faltar a la cita. L'Ajuntament i les veïnes i veïns han recreat una platja a la plaça del Jariz, amb sorra, para-sols, hamaques i la llenya necessària per a les fogueres.

Aquest any, per primera vegada, les famílies que resideixen a la localitat i els nens, amb el suport del consistori, han instal·lat la platja al nucli urbà.

L'alcalde, José Arenes, subratlla que la Vila no té mar, però sí molta creativitat per convertir el poble en platja.

Segons Arenes, la tradició local consistia a anar a mitjanit a la font de l'ermita de Santo Domingo per rentar-se la cara, i els pagesos ho feien a les cinc del matí abans d'anar al camp.

Arenes subratlla que, gràcies a les famílies, es pot aconseguir allò impensable: si no es pot baixar a la platja, la platja arriba al poble.

El regidor insisteix que la finalitat és celebrar en convivència: gaudir de la festa en família, en germanor i en comunitat, i fer poble.

L'aigua per simular la platja prové de la font i el foc purificador s'encendrà a les fogueres.

Tothom està convidat a participar d'una vetllada que combina tradició i celebració, en un ambient d'hospitalitat i afecte cap al poble.

Remitido | Fotografies: Remitido

Darrers vídeos
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana