LAjuntament de Betxí ha tancat anticipadament un préstec que ascendia a 84.377 i deixa el deute municipal en 1.010.000, la xifra més baixa en dues dècades. Desta forma, en estos moments solament queden tres préstecs per pagar, arrossegats de lèpoca del govern popular, en concret del 2009.
Amb els dígits actualitzats, lequip de govern encapçalat per Alfred Remolar baixarà del milió deuros de deute abans de final dany cosa que suposarà, en paraules de lalcalde, una fita històrica. I és que la línia econòmica marcada per Remolar des de linici de la seua gestió ha estat caracteritzada per la responsabilitat i la rigorositat.
En més de 8 anys de govern no hem demanat ni un sol préstec als bancs i totes les inversions shan fet amb fons propis, sense recórrer a lendeutament. A més a més, gràcies a la nostra gestió shan pogut baixar impostos com lIBI urbana i rústica o eliminar la plusvàlua per herència. Remolar ha apuntat que el nostre compromís és deixar el deute a zero en els pròxims anys i per això hem de continuar amb esta línia de treball.
Cal recordar que en 2011 el deute de Betxí se situava en 4.186.000 de forma que, en este temps, les obligacions municipals shan reduït en més dun 75%. Al final del govern popular el deute se situava en més de 721 per habitant, mentre que ara ronda els 174. A més a més, mentre que fa huit anys el municipi se situava entre els mil més endeutats de tot lestat, actualment sha allunyat de les primeres posicions fins a situar-se en el lloc 1807.
DEUTE
MUNICIPAL DEUTE PER HABITANT POSICIÓ
DEUTE AJUNTAMENT
2011 4.186.000 721 913
2015 2.398.000 413 1757
2019 1.010.000 174 1807
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: