laPlanaAldia.COM

Les notícies de la teua localitat al moment

Diputación CS Castelló Burriana l'Alcora La Vall d'Uixó Onda Nules Vila-real Almassora Generalitat Valenciana Comunitat Valenciana Moncofa Borriol La Vilavella Les Alqueries Xilxes Eslida Segorbe Orpesa Vilafamés Torreblanca Benicarló Benicassim Peñíscola Cabanes Vall d'alba Tales Figueroles Les Coves de Vinromà Els Ports Almenara Betxí La Llosa Plana Alta Sant Joan de Moró Baix Maestrat Almedíjar Alfondeguilla Alt Maestrat Alt Millars Alt Palancia l'Alcalatén Plana Baixa
Betxí

Betxí acollirà les VI Jornades Citrícoles de La Plana, un encontre a l'Auditori de Betxí els dies 15 i 16 d'octubre que reunirà a especialistes, tècnics i representants del sector per analitzar els reptes i avenços de la citricultura a La Plana.

Betxí acollirà les VI Jornades Citrícoles de La Plana, un encontre a l'Auditori de Betxí els dies 15 i 16 d'octubre que reunirà a especialistes, tècnics i representants del sector per analitzar els reptes i avenços de la citricultura a La Plana.
Agricultura y Medio Ambiente | 14-10-2026

Betxí acollirà les VI Jornades Citrícoles de La Plana, un encontre a l'Auditori de Betxí els dies 15 i 16 d'octubre que reunirà a especialistes, tècnics i representants del sector per analitzar els reptes i avenços de la citricultura a La Plana.

El programa d'activitats combina ponències tècniques i debats sobre plagues, fisiologia dels cítrics i eines de gestió, amb intervencions de la Conselleria d’Agricultura i d'empreses i institucions del sector.

El 15 d'octubre, la jornada arrancarà amb una inauguració institucional a les 10:30, seguida de ponències com Virus de la clorosi nervial groga a càrrec de Vicente Dalmau, i avenços en poda vertical a càrrec de Javier Furió.

A les 12:15 intervindrà Claudia Escrig (Koppert) per abordar la prevenció i el control biològic de plagues en citricultura, i a les 13:00 Agustí de Miguel tractarà la fisiologia i l'alternança de collites en cítrics.

A la tarda, la programació inclou a Carlos Morera (GEA) amb MINA, mandarina adaptada al canvi climàtic; José Francisco Nebot (Sando Clementine) amb SANDO, maneig agronòmic; i Javier Traver (BAGU) amb Clementina XLO, el sabor que obri el calendari.

La sessió de cloenda de la primera jornada comptarà amb José Cuenca (AVASA) que presentarà OLÉ: producció elevada, excel·lent qualitat i gran projecció comercial, i Mateu Chilet (Genesis Fresh) amb HAVVA: maneig agronòmic i poda.

El segon dia, 16 d'octubre, s'iniciarà a les 10:00 amb Alberto Urbaneja (IVIA) i el control biològic clàssic davant noves plagues, una eina clau per al futur de la citricultura valenciana.

A les 10:45 Gonzaga Ruiz de Gauna (Biovegen) i Laura Zacarés (IBMCP) parlaran de NGT, una nova era en la millora genètica i les seves aplicacions en cítrics.

La jornada continuarà amb Joan Josep Seriols (Distribucions Agrícoles de Castelló) sobre alternatives i/o complements a la fertirrigació de cítrics amb microorganismes.

Entre les 11:45 i 12:00 Pablo Sebastiao (Agronova) abordarà estratègies microbiològiques en cítrics: regeneració funcional del sòl i equilibri integral.

José Bellver (Yara Iberian) explicarà nutrició i bioestimulants eficients per incrementar la rendibilitat dels cítrics en el context actual, seguit de Pablo Escrig (Bemed) amb estratègies de quallat.

David García (Rovensa Next) presentarà Transformer: una estratègia que tot l'agricultor ha de saber i aplicar, mentre Miguel Martínez (FMC) proposarà convertir l'estrès en rendiment per a millorar la resistència i la productivitat.

Santiago Cerdá (Bayer) presentarà Sivanto Prime com a nova eina contra la mosca blanca, trips i pulgó, i Jesús Herráiz (UPL) explicarà SELECT NG, l'evolució del control de gramínies en cítrics.

Julio Aparicio (Suterra) presentarà solucions pel control de Aonidiella aurantii i Ceratitis capitata, i Miguel Ángel Olmos (Hilfe) tancarà amb CUNAT: l'evolució dels cursos.

Inscripció obligatòria a través de bit.ly/VIJornadesCitrícolesLaPlana. Organitza i col·labora: (detalls de les entitats anunciades en el programa).

Remitido | Fotografies: Remitido

Darrers vídeos
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana