Obert el termini perquè les penyes de les Festes de la Misericòrdia s'inscriguen en el registre municipal
També sha obert perquè solliciten els permisos per a les activitats que desenvolupen al carrer i per als talls de carrers
Les festes patronals tornaran a comptar enguany amb la campanya de prevenció d'agressions i d'assetjament sexual sota el lema #defestanodecaça
L'Ajuntament de Borriana ha obert el termini perquè les penyes de les Festes de la Mare de Déu de la Misericòrdia s'inscriguen en el registre municipal i, també, perquè solliciten els permisos per a les activitats que desenvolupen al carrer i per als talls de carrers. El termini estarà obert fins el dijous 29 d'agost.
Parallelament, la regidora d'Igualtat, Inclusió i Diversitat, Maria Romero, ha anunciat que les festes patronals tornaran a comptar enguany, com els dos últims anys, amb la campanya de prevenció d'agressions i d'assetjament sexual que sota el lema #defestanodecaça, pretén que la població tinga present que la festa i l'ambient d'oci no és cap excusa per a cosificar el cos de les dones o violentar-les de cap de les maneres.
Amb l'objectiu d'avançar en la campanya i com a novetat, enguany el departament municipal d'Igualtat sollicita a cada penya o agrupació d'amics i amigues que designen una persona perquè faça d'enllaç entre l'Administració i la Penya per a fer seguiment de la campanya i donar suport a aquelles persones que el puguen necessitar, ha explicat la regidora.
Així mateix, l'Ajuntament ofereix una formació específica dirigida a aquestes persones especialment, però també a totes les que es vulguen sumar, que tindrà lloc el dia 3 de setembre de 18h a 20h a la sala de plens del Consistori.
Una altra de les novetats que ha destacat Maria Romero d'aquesta tercera edició de la campanya és la inclusió duna declaració responsable adherint-se a la campanya de les orquestres i a més s'està valorant la ubicació d'un punt violeta.
Aquesta campanya que ja es va llançar a Falles, busca la collaboració ciutadana de manera permanent però donant un matís particular segons la festivitat de què es tracte, ha precisat la responsable d'Igualtat.
En aquest cas, en les Festes de la Misericòrdia, ha indicat Maria Romero, es pretén que les penyes o agrupacions d'amics i amigues puguen adherir-se a la campanya mitjançant una declaració i compromís responsable que implica declarar el local de reunió un espai lliure de violència sexista, exhibir la imatge de la campanya en el local, però també donar-li difusió en les xarxes socials.
La campanya manté la imatge que va crear la regidoria en Falles, però adaptada al context de Misericòrdia i compta amb la participació de la Policia Local i destabliments d'oci de la localitat.
Remitido | Fotografías: Remitido
Amb la col.laboració de: