El Centre Municipal de les Arts de Borriana ha batut aquest estiu el seu rècord de matrícules a l'Escola Artística d'Estiu, amb 155 inscripcions, davant de les 104 de l'edició anterior, fet que suposa un increment de prop del 50%.
La Setmana Musical, destinada a alumnat amb estudis previs de música, manté les dades de les edicions anteriors, amb un total de 34 matrícules.
El regidor de Cultura, Alejandro Clausell, ha valorat molt positivament les dades de participació aconseguides aquest estiu: 'El rècord de matrícules demostra la confiança que les famílies dipositen al Centre Municipal de les Arts i en un model educatiu que aposta per la qualitat, la creativitat i la formació integral. Aquest creixement és el resultat del treball constant que es fa durant tot l'any i confirma que l'oferta cultural i educativa municipal respon a les necessitats de la ciutadania”.
La directora del centre burrienenc, Ana Llopis, ha destacat que assolir les 155 matrícules a l'Escola Artística d'Estiu "suposa una enorme satisfacció per a tot l'equip perquè aquesta dada reflecteix l'interès que desperta una proposta que integra diferents disciplines artístiques i que permet a l'alumnat aprendre, crear i conviure en un entorn enriquidor".
De la mateixa manera, 'mantenir la participació a la Setmana Musical és important perquè aquest any n'hem duplicat la durada i, per tant, reafirma l'interès de l'alumnat en una activitat que ja s'ha consolidat dins l'oferta formativa d'estiu'.
Activitats per projectes: L'Escola Artística d'Estiu, començarà el proper 29 de juny i està adreçada a alumnat d'entre 4 i 12 anys. Aquest projecte combina disciplines com la dansa, la música i les arts plàstiques en una proposta transversal que fomenta la creativitat, l'expressió artística i l'aprenentatge a través de l'experimentació.
Durant l'estiu, els participants desenvolupen dos projectes temàtics que vertebren totes les activitats i el resultat dels quals es plasma en un breu espectacle artístic que graven a les aules i comparteixen les famílies.
El primer està dedicat a l'impressionisme, permetent a l'alumnat descobrir aquest moviment artístic des de diferents perspectives i llenguatges creatius. A través de tallers adaptats a cada edat, els nens i les nenes s'acosten a les principals característiques d'aquest corrent, explorant el color, la llum i les emocions mitjançant la interdisciplinarietat de la música, la dansa i les arts plàstiques.
El segon projecte se centrarà en la utilització de les diferents disciplines artístiques com a eines per al desenvolupament integral de la infància i joventut. A través de propostes que combinen música, dansa i arts plàstiques, l'alumnat explorarà la interdisciplinarietat de les arts, descobrint com els diferents llenguatges creatius es poden complementar per potenciar habilitats com ara la comunicació, la creativitat, el treball en equip, l'expressió emocional i el pensament crític.
La Setmana Musical oferirà un programa de formació musical, amb tallers, classes amb especialistes i assaigs per a alumnat de 8 a 12 anys amb estudis de música. Com a novetat, aquest any la setmana musical estén la seva durada a dues setmanes amb el mateix cost.
Del 29 de juny al 10 de juliol, l'alumnat tindrà l'oportunitat de participar a les activitats previstes.
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: