La confluència aposta pel Xec Treball com a mesura innovadora per a lluitar contra l'atur i impulsar un nou model productiu
La confluència calcula un impacte de 600 contractes en sectors estratègics durant la pròxima legislatura. Es tracta d'un instrument per a la promoció de sectors concrets facilitant la incorporació al mercat de treball de persones en l'atur. El xec aporta 2.400 euros a l'empresa contractant, per 6 mesos a jornada completa, en empreses que complisquen escrupolosament en matèria de drets laborals.
La candidatura Podem, Castelló en moviment i Esquerra Unida ha detallat als mitjans de comunicació una de les mesures innovadores que posaran en marxa a partir del 26 de maig per lluitar contra l'atur i la precarietat. L'alcaldable Fernando Navarro ha declarat que l'objectiu és dedicar 1,5 milió d'euros al llarg dels 4 pròxims anys per a crear un Xec Treball per a persones en l'atur que impulse sectors estratègics que complisquen en matèria de drets laborals. Calculen un impacte de 150 nous contractes a l'any.
“Es tractara d'un programa municipal per a persones en situació d’atur. En cas de ser contractades, l’empresa contractant rebria una ajuda econòmica” ha explicat Navarro, per a detallar a continuació que “el xec és un document que l’Ajuntament atorga a aquelles persones inscrites al Servef, que han seguit alguns dels itineraris formatius o orientatius o que es considere per raons socials. Aquest xec concedeix una ajuda econòmica directa a l’empresa que contracte aquesta persona. La persona titular del xec entrega el document a l’empresa en el moment de la contractació, i serà aquesta la que tramite la subvenció. En tot cas, com a referència proposem 2.400 euros per contracte de 6 mesos a jornada completa i que es prioritzen aquells sectors econòmics estratègics: xicotetes i mitjanes empreses, comerç de proximitat, turisme sostenible, sector cultural o de les cures, l'economia verda i circular, reformes i rehabilitacions sostenibles de vivendes o energies renovables principalment.”
El candidat a alcalde Fernando Navarro ha explicat que “no n’hi ha prou a revertir les retallades de drets laborals dels partits del bipartidisme, sinó que a més, s’han d’atendre les justes demandes de la ciutadania per a aconseguir el canvi i la diversificació del model productiu, alhora que lluitem per la restauració dels drets perduts”.
Remitido | Fotografies: Remitido

Amb la col.laboració de: