La Vall d'Uixó: La Junta Local de Seguretat de la Vall d'Uixó posa el focus en combatre la violència de gènere
Castelló: Ajuntament i COCEMFE renoven la flota de vehicles per reforçar el transport adaptat

L'Ajuntament de Castelló i la Federació Provincial de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica han presentat aquest migdia la renovació de la flota de vehicles de transport adaptat per al servei a la ciutat. En total, s'han incorporat sis noves unitats - cinc furgonetes i un microbús- a un equip que compta en total amb sis furgonetes i dos microbús per facilitar el transport a 110 usuaris i usuàries habituals i a altres 36 que utilitzen el servei de forma esporàdica. En l'acte també s'han exhibit dues bicicletes adaptades, que s'han sumat al servei de COCEMFE Castelló en els últims anys.
En la seua intervenció, l'alcaldessa de Castelló, Begona Carrasco, ha assenyalat que aquest servei és un dels principals orgulls de la nostra ciutat i fa que Castelló siga de tots i per a tots i s'ha dirigit als treballadors del servei per subratllar que sou vosaltres els que doneu valor afegit a aquestes inversions, els que poseu cara i cor al dia a dia de centenars d'usuaris i famílies. A més, Carrasco ha destacat que el transport és un dret social que implica de forma especial a les administracions públiques. L'alcaldessa ha recordat que a través de la Regidoria de Benestar Social s'inverteixen anualment 746.000 euros en aquest servei municipal.
Per la seua part, el president de COCEMFE Castelló, Juan Doménech, ha incidit en què fa ja 32 anys, la capital de la Plana es va convertir en referent amb una experiència que continua sent única a Espanya, un servei municipal pensat per a les persones amb discapacitat. A més, va xifrar en 188.000 km. els recorreguts en 2023 en diferents localitats de la província: en el que portem d'any ja hem anat i tornat cinc vegades a la Lluna, amb 58.000 km en total. Cada dia es trasllada als usuaris a 41 centres sense contar hospitals, centres de salut o cases particulars. Finalment, Doménech s'ha mostrat satisfet per haver sigut realment útils per a més de 11.000 usuaris i les seves famílies en les últimes tres dècades.
A més, en l'acte Ximo Nebot, director de Frater, ha llegit un manifest en el qual ha volgut destacar que garantir l'autonomia personal és un desafiament de la societat que passa per la conscienciació i desemboca en la legislació, però que requereix d'una vigilància constant per tots els actors. Les solucions, ha afegit, han de ser adaptades i vàlides per a totes les persones, perquè la plena ciutadania passa per acollir a totes i tots.
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana