laPlanaAldia.COM

Les notícies de la teua localitat al moment

Diputación CS Castelló Burriana l'Alcora La Vall d'Uixó Onda Nules Vila-real Almassora Generalitat Valenciana Comunitat Valenciana Moncofa Borriol La Vilavella Les Alqueries Xilxes Eslida Segorbe Orpesa Vilafamés Torreblanca Benicarló Benicassim Peñíscola Cabanes Vall d'alba Tales Figueroles Les Coves de Vinromà Els Ports Almenara Betxí La Llosa Plana Alta Sant Joan de Moró Baix Maestrat Almedíjar Alfondeguilla Alt Maestrat Alt Millars Alt Palancia l'Alcalatén Plana Baixa
Castelló

Compromís presenta una esmena a la proposta de ratificació a la decisió de l'acord en ple del canvi de denominació de Castelló

General | 29-10-2024

Ignasi Garcia i Felip, portaveu del grup municipal de Compromís a l'Ajuntament de Castelló, presenta una esmena a la proposta de ratificació en la decisió de l'acord plenari del canvi de denominació del municipi en la seua forma bilingüe.

Després de revisar la proposta i l'informe vinculant de l'AVL, s'observen omissions respecte al dictamen de l'Acadèmia Valenciana de la llengua.

Es destaca que l'AVL té la competència de fixar les formes lingüísticament correctes de la toponímia valenciana, i que les seues decisions normatives han de ser acatades per totes les institucions públiques.

En esta esmena es proposa una correcció al text per a reflectir fidelment les recomanacions de l'AVL, que suggereix la forma tradicional CASTELLÓ DE LA PLANA com la denominació correcta.

Es sol·licita que es modifique el segon paràgraf de l'apartat relacionat amb les funcions i competències de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en matèria de toponímia, per a incloure la frase que destaca l'obligació d'acatar les seues decisions normatives per part de les institucions pertinents.

Remitido | Fotografies:

Darrers vídeos
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana
{}