laPlanaAldia.COM

Les notícies de la teua localitat al moment

Diputación CS Castelló Burriana l'Alcora La Vall d'Uixó Onda Nules Vila-real Almassora Generalitat Valenciana Comunitat Valenciana Moncofa Borriol La Vilavella Les Alqueries Xilxes Eslida Segorbe Orpesa Vilafamés Torreblanca Benicarló Benicassim Peñíscola Cabanes Vall d'alba Tales Figueroles Les Coves de Vinromà Els Ports Almenara Betxí La Llosa Plana Alta Sant Joan de Moró Baix Maestrat Almedíjar Alfondeguilla Alt Maestrat Alt Millars Alt Palancia l'Alcalatén Plana Baixa
Castelló

El Partit Popular defèn el canvi de denominació de la plaça Nou d'Octubre per reflectir la realitat històrica i social

El Partit Popular defèn el canvi de denominació de la plaça Nou d'Octubre per reflectir la realitat històrica i social
General | 10-02-2026

Avui, 10 de febrer de 2026, el portaveu del Grup Municipal del Partit Popular, Sergio Toledo, ha visitat la plaça del Nou d'Octubre junt al president de l'Associació Cultural Cardona Vives, Iván Sales, i a la vicepresidenta María José Cruz, després d'eliminar el seu antic nom, la Placa del País Valencià, i complir així amb la normativa vigent i la tradició històrica de la ciutat.

Toledo subratllà el paper de l'Associació Cultural Cardona Vives en aquest cas, que també realitza una tasca magnífica en defensa de la història i de les senyes d'identitat de la ciutat i de la Comunitat Valenciana.

El portaveu va assegurar que aquesta associació ha estat una de les que ha reivindicat amb més força el canvi de denominació per adaptar el padró de carrers a la realitat actual, històrica i social de Castelló de la Plana i a les demandes dels veïns.

Recordà que l'any passat 8 d'octubre, a la Junta de Govern Local, es va decidir procedir al canvi de denominació de la plaça País Valencià per passar a ser la plaça Nou d'Octubre, i que aquesta nova denominació va ser aprovada pel Ple de l'Ajuntament.

Afegí que aquest canvi normalitza una situació anòmala, ja que la ciutat no comptava amb cap carrer ni plaça dedicada a dates tan simbòliques com el 9 d'octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, o a les Corts Valencianes, tal com ocorre en la gran majoria de municipis de la regió.

També explicà que la modificació avala la legalitat existent, amparada per resolucions judicials del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), que dictà sentència rebutjant el terme País Valencià com a equivalent a la Comunitat Valenciana en documents oficials. Per això, el canvi compleix allò establert en el nostre Estatut d'Autonomia.

Toledo tancà reconeixent el paper de la ciutadania, en aquest cas a través de l'Associació Cardona Vives, que realitza una tasca magnífica en defensa de la història i de les senyes d'identitat de la ciutat i de la Comunitat Valenciana.

Remitido | Fotografies: Remitido

Darrers vídeos
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana
{}