El Planetari estrena un projector 4K i Castelló es prepara per convertir-se en referència internacional davant l'eclipsi d'agost
El Planetari estrena un projector 4K i Castelló es prepara per convertir-se en referència internacional davant l'eclipsi d'agost. L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha visitat les instal·lacions del Planetari de Castelló i ha subratllat que la nova unitat, valorada en més de 304.000 euros, representa la major inversió des de la seva inauguració en 1991 i és entre les millors d'Europa pel que fa a característiques.
El Planetari de Castelló ha preparat una programació especial amb motiu de la Setmana Santa i la Pasqua, que inclou exposicions, activitats i projeccions per a tot tipus de públic en diversos idiomes.
L'alcaldessa va insistir que la ciutat ja s'està preparant per a un esdeveniment únic: l'eclipsi solar total, amb el Planetari com a epicentre d'un fenomen d'abast mundial; Castelló i les seues platges podrien convertir-se en un dels millors llocs per observar-ho a nivell mundial.
El 1 d'abril de 2026, l'alcaldessa, acompanyada de la tinent d'alcalde del Grau, Ester Giner, va visitar les instal·lacions del Planetari de Castelló.
Carrasco va destacar que el Planetari de Castelló és un dels majors referents educatius, turístics i fins i tot arquitectònics de la ciutat, ubicat davant de la platja del Pinar. La Setmana Santa ofereix una oportunitat ideal per gaudir de la seua oferta educativa, divulgativa i turística.
Durant la visita, l'alcaldessa va recórrer l'exposició interactiva Eclipse al costat del comissari Manuel Canseco, el director del Planetari Jordi Artes i el coordinador d'activitats German Peris.
Nou projector 4K: la inversió, la major des de la inauguració en 1991, permet una experiència més immersiva. L'equip, instal·lat per RSA Cosmos, substitueix l'anterior i eleva les prestacions, amb la cúpula del Planetari assolint el 100% de cobertura respecte a l'85% anterior.
L'equip nou permet viure i gaudir de l'espai i de les projeccions com mai abans, obrint una nova etapa per al Planetari, segons l'alcaldessa.
Carrasco va afegir que a Castelló es poden veure les estrelles com en cap altre lloc, perquè la costa està a un pas del més profund de l'univers gràcies al Planetari.
Epicentre per a l'eclipsi del 12 d'agost: l'alcaldessa va recordar que la ciutat ja s'està preparant per a aquest esdeveniment únic, que situarà Castelló com a referència internacional i convertirà la zona en el millor lloc per observar-lo arreu del món; faltaran 133 dies per a la seva celebració.
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: