El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, mitjançant l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE), ha aprovat la reassignació a Castelló de fins a 211 milions d'euros de finançament de l'IPCEI Hy2USE.
Amb aquest suport, bp i Iberdrola continuen explorant oportunitats per augmentar la producció d'hidrogen verd a la refineria de Castelló a través de l'empresa conjunta Castelló Green Hydrogen S.L.
La iniciativa s'alinea amb ACCELERATE EU, el paquet d'emergència de la Unió Europea per accelerar una Europa més descarbonitzada i reforçar la independència energètica.
La col·laboració entre bp i Iberdrola, orientada a projectes d'hidrogen verd a la Comunitat Valenciana, contribueix a la descarbonització i al desenvolupament de solucions energètiques que substitueixen el gas natural per energia renovable de producció nacional, amb ús potencial en sectors de difícil descarbonització com a ceràmica i química.
La planta d'hidrogen verd de 25 MW, desenvolupada per Castelló Green Hydrogen S.L., ja ha acabat la fase de construcció i està en proves de posada en marxa; es preveu que comenci a produir abans de finalitzar l'any i que, el 2026, sigui la instal·lació operativa d'hidrogen verd més gran d'Espanya.
La instal·lació compta amb la participació de l'Institut Tecnològic de l'Energia (ITE) de València i ha rebut 15 milions d'euros addicionals procedents dels programes de Cadena de Valor Innovadora i Coneixement en Hidrogen Renovable, finançats per NextGenerationEU.
Remitido | Fotografies: Remitido

Amb la col.laboració de: