L'Ajuntament i Tetma llancen la campanya 'No siguis trasto' per millorar la gestió dels residus voluminosos a Castelló
L'Ajuntament de Castelló i l'empresa Tetma han presentat avui, en una roda de premsa celebrada a peu de carrer davant de l'Oficina d'Informació Ambiental, la campanya de sensibilització ciutadana 'No sigues trasto', destinada a fomentar la correcta gestió dels residus voluminosos i evitar-ne l'abandonament a la via pública. A la presentació han participat el regidor de Serveis Públics, Sergio Toledo; el responsable de Tetma, José María Villar; i el director de Serveis Urbans, Cristóbal Badenes.
La iniciativa informa sobre les dues alternatives gratuïtes disponibles: portar els residus a l'Ecoparc Fix, al costat del Mercat d'Abastos, o sol·licitar la recollida d'estris a domicili trucant al 964 216 134.
El regidor de Serveis Públics, Sergio Toledo, ha destacat que gestionar correctament els residus voluminosos és fàcil, gratuït i és a l'abast de tothom.
Toledo ha subratllat que abandonar mobles, matalassos o altres estris al carrer dificulta la mobilitat, especialment de la gent gran o amb mobilitat reduïda, deteriora la imatge dels barris i obliga a destinar recursos extraordinaris a retirar-los.
Amb aquesta campanya volem que tota la ciutadania conegui els serveis municipals disponibles i segueixi avançant amb nosaltres cap a un Castelló més net, ordenat i compromès amb la cura de l‟espai públic”, ha assenyalat.
Les dades registrades entre el gener i el maig del 2026 reflecteixen una evolució positiva respecte al mateix període del 2025. En total, s'han recollit 2.693.260 quilograms, fet que suposa un augment de 679.580 quilograms, equivalent a un 33,7 % més.
Del total acumulat durant els cinc primers mesos de l'any, 830.900 quilos corresponen al servei municipal de recollida de voluminosos i 1.862.360 quilos al dipòsit a l'ecoparc.
En comparació del període comprès entre gener i maig de 2025, la recollida domiciliària ha augmentat un 20,5%, en passar de 689.700 a 830.900 quilos, mentre que els residus dipositats a l'ecoparc han crescut un 40,7%.
Per part seva, el responsable de Tetma, José María Villar, ha manifestat que amb aquesta iniciativa reforcem el nostre compromís amb la millora de la neteja urbana, la prevenció de l'abandonament de residus i la promoció d'hàbits responsables entre la ciutadania.
La campanya fa una crida a la col·laboració ciutadana per mantenir neta la ciutat i recorda que l‟ús correcte dels serveis municipals constitueix una responsabilitat compartida que contribueix directament a millorar l‟entorn urbà i el benestar dels veïns.
Una oficina al servei de la ciutadania.
L'Oficina d'Informació Ambiental, situada a l'avinguda Rey Don Jaime, 84, presta servei des que van finalitzar les festes de la Magdalena. Aquest espai s'ha engegat en el marc del nou contracte municipal de recollida de residus i neteja viària, gestionat per Tetma, i està a disposició de la ciutadania per atendre consultes i resoldre dubtes relacionats amb la neteja de la ciutat i la recollida de residus.
Sergio Toledo ha explicat que "aquesta oficina s'ha obert per atendre el públic i resoldre els dubtes que puguin sorgir en moments puntuals sobre la recollida o la neteja".
El regidor ha assenyalat que "aquesta és la primera campanya de sensibilització que desenvolupem amb Tetma i, a partir d'aquí, posarem en marxa".
Remitido | Fotografies: Remitido

Amb la col.laboració de: