Comunitat Valenciana: AVA-ASAJA sol·licita més vigilància i mesures per revalorar la garrofa davant els baixos preus i la sequera


 

Galeria fotogràfica

Fotografia /Galeria/2024/8/231950_147405/1_M1.jpg
La Plana al Dia | Comunitat Valenciana | General | 19-08-2024
AVA-ASAJA sol·licita més vigilància i mesures per revalorar la garrofa davant els baixos preus i la sequera

L'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA-ASAJA) ha fet una crida per augmentar la vigilància i prendre mesures que permeten prevenir els robatoris i revaloritzar la garrofa, a causa dels baixos preus i la reducció del 50% en la collita provocada per la sequera.

Segons estimacions de AVA-ASAJA, la falta de precipitacions durant aquest any hidrològic ha afectat greument la producció de garrofes a la Comunitat Valenciana, la qual cosa ha portat a que els preus oferts als agricultors es situen al voltant de 0,40-0,60 EUR/kg, molt ajustats per cobrir els costos de producció.

El responsable de la sectorial de fruits secs de AVA-ASAJA, Armando Boullosa, ha expressat la seua preocupació davant la situació, assenyalant que la sequera ha debilitat els arbres i ha reduït el pes de les garrofes, la qual cosa incrementarà els costos de recollida.

A més, l'organització agrària ha sol·licitat a les administracions públiques augmentar la vigilància en les explotacions i centres de recepció, així com prendre mesures per revaloritzar la garrofa, destacant els seus beneficis per a la salut, el medi ambient i el seu potencial en la indústria alimentària, cosmètica i farmacèutica.

En aquest sentit, AVA-ASAJA ha valorat positivament les iniciatives de la Conselleria d'Agricultura per revitalitzar el cultiu de l'algarrobo, a través de programes de formació i sensibilització, com una aposta per la sostenibilitat ambiental i la promoció d'una alimentació saludable.


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana