laPlanaAldia.COM

Les notícies de la teua localitat al moment

Diputación CS Castelló Burriana l'Alcora La Vall d'Uixó Onda Nules Vila-real Almassora Generalitat Valenciana Comunitat Valenciana Moncofa Borriol La Vilavella Les Alqueries Xilxes Eslida Segorbe Orpesa Vilafamés Torreblanca Benicarló Benicassim Peñíscola Cabanes Vall d'alba Tales Figueroles Les Coves de Vinromà Els Ports Almenara Betxí La Llosa Plana Alta Sant Joan de Moró Baix Maestrat Almedíjar Alfondeguilla Alt Maestrat Alt Millars Alt Palancia l'Alcalatén Plana Baixa
Comunitat Valenciana

València podria viure estius quasi permanents a finals de segle per canvi climàtic

General | 15-11-2025

València podria viure estius quasi permanents a finals de segle a causa del canvi climàtic, segons un estudi de la Universitat Politècnica de València. Aquest estudi adverteix que les ones de calor seran més freqüents, intenses i duradores, amb fins a 300 dies anuals de calor extrem en escenaris d'altres emissions.

L'increment del risc de cop de calor, especialment entre persones majors, xiquets i col·lectius vulnerables, també és assenyalat en el treball realitzat per un equip de l'Institut d'Enginyeria de l'Aigua i Medi Ambient (IIAMA) i del Departament d'Urbanisme de la UPV.

Segons l'estudi, si les emissions de gasos d'efecte hivernacle no es redueixen, València podria enfrontar-se a un escenari de 'temporada calor' quasi permanent, amb temperatures que podrien superar els 50 ºC.

Els investigadors també destaquen que el nombre, la durada i la intensitat de les ones de calor augmenten constantment, i plantejen la necessitat d'actuar de forma urgent. Entre les mesures recomanades es troba la creació de més zones verdes i el reforç dels plans d'emergència sanitària.

Remitido | Fotografies:

Darrers vídeos
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana
{}