Comunitat Valenciana: La Comunitat Valenciana, quarta regió més activa en Black Friday, amb un 11% de la despesa total


 

Galeria fotogràfica

Fotografia /Galeria/2025/11/253094_163457/1_M1.jpg
La Plana al Dia | Comunitat Valenciana | General | 24-11-2025
La Comunitat Valenciana, quarta regió més activa en Black Friday, amb un 11% de la despesa total

Segons l'informe 'Black Friday & Holidays Spending Outlook 2025' elaborat per Scalapay, la Comunitat Valenciana representa el 11% del consum nacional durant el Black Friday, situant-se com la quarta regió més activa després de Madrid (22%), Catalunya (18%) i Andalusia (17%). València, 24 de novembre de 2025 - El Black Friday ja no és un sol dia de grans descomptes, sinó una autèntica temporada de compres que s'estén durant setmanes. Així ho revela el nou informe de Scalapay, l'empresa líder en 'Compra Ara, Paga Després' (BNPL) al sud d'Europa, 'Black Friday & Holidays Spending Outlook 2025', que analitza les tendències de consum a Itàlia, França i Espanya.

Tot i un entorn econòmic incert, set de cada deu europeus mantindran o incrementaran la seva despesa nadalenca. Espanya destaca com un dels mercats més optimistes: el 63% dels consumidors mantindrà el seu pressupost i un 14% l'incrementarà, superant la mitjana europea. Els compradors afronten aquesta campanya amb una planificació més estratègica, comparant preus amb antelació i valorant transparència i confiança. Un altre dada clau: els consumidors només consideren atractiva una oferta quan el descompte supera el 58%.

Durant aquesta temporada, els espanyols utilitzaran solucions BNPL per ajornar pagaments en compres amb un valor mitjà de 164 euros. Els joves de entre 18 i 24 anys representen el 41% dels compradors, i l'horari de major activitat es concentra entre les 21:00 h i les 00:00 h. A més, el consum es prolonga més enllà del divendres, amb pics en diumenge i dilluns, consolidant la tendència cap a un 'Black Friday llarg'.

Pel que fa a categories, bellesa i cosmètica (28%) lideren el creixement, seguides de moda (26%), llar i jardí (9%), esports (8%) i salut i benestar (9%). A nivell regional, la Comunitat Valenciana té un paper destacat dins del rànquing nacional, representant el 11% del consum total durant el Black Friday, per darrere de Madrid, Catalunya i Andalusia.

'El Black Friday ha deixat de ser un únic dia de descomptes per convertir-se en una autèntica temporada d'oportunitats. A Espanya veiem un consumidor més informat, que busca valor i confiança, i que troba en les solucions de pagament flexible una forma de comprar de manera més responsable i planificada. Aquesta maduresa del mercat confirma el creixement del comerç electrònic i el paper de Scalapay com aliat estratègic per a marques i consumidors durant tot l'any', destaca Simone Mancini, CEO i cofundador de Scalapay.


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana