laPlanaAldia.COM

Les notícies de la teua localitat al moment

Diputación CS Castelló Burriana l'Alcora La Vall d'Uixó Onda Nules Vila-real Almassora Generalitat Valenciana Comunitat Valenciana Moncofa Borriol La Vilavella Les Alqueries Xilxes Eslida Segorbe Orpesa Vilafamés Torreblanca Benicarló Benicassim Peñíscola Cabanes Vall d'alba Tales Figueroles Les Coves de Vinromà Els Ports Almenara Betxí La Llosa Plana Alta Sant Joan de Moró Baix Maestrat Almedíjar Alfondeguilla Alt Maestrat Alt Millars Alt Palancia l'Alcalatén Plana Baixa
Comunitat Valenciana

Algímia d'Almonàcid restaura el barranc del Canyar i dota de bebedors per a la fauna amb el suport de la Generalitat Valenciana

Algímia d'Almonàcid restaura el barranc del Canyar i dota de bebedors per a la fauna amb el suport de la Generalitat Valenciana
General | 19-03-2026

El barranc del Canyar, a Algímia d'Almonàcid, ha recuperat el seu potencial gràcies a l'ajuda de la Generalitat Valenciana destinada a la restauració d'hàbitats i espècies en espais naturals protegits.

L'alcalde, Jaime Pertegaz, ha assenyalat que aquest és un espai molt estimat pel poble que havia quedat ocult per la proliferació del canyaveral. 'Ara torna a ser un punt de passeig i, a més, hem habilitat dos bebedors per a la fauna'.

El suport econòmic de la Conselleria de Medi Ambient ha estat decisiu, un revulsiu per al nostre entorn natural; el riuet gairebé no era visible i la bellesa d'aquest paratge és única, afirmà l'alcalde.

Amb 40.000 euros de la subvenció màxima atorgada per la Generalitat Valenciana i 14.423,49 euros de fons propis aportats per l'Ajuntament, s'ha dut a terme la intervenció.

'És una bona notícia per al poble i ens alegrem d'haver pogut executar l'obra, perquè els nostres recursos són limitats i no tenim la capacitat de finançar tot allò que desitjaríem', afirmà Pertegaz. 'Algímia d'Almonàcid és un municipi que no cessa i està en constant cerca de subvencions o ajudes públiques útils per al poble. I és això el que hem fet. Ara toca gaudir dels resultats'.

Un cop completat el projecte, l'alcalde va anunciar una nova inversió per completar l'acondicionament de l'entorn: instal·lar una tirolina i habilitar una zona de pícnic amb taules i bancs. 'Volem que aquest espai sigui aprofitable al 100% els 365 dies de l'any'.

Remitido | Fotografies: Remitido

Darrers vídeos
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana
{}