Generalitat Valenciana: El PP demana que el govern espanyol baixe l'IVA de l'esport al 10%


 

Galeria fotogràfica

Fotografia /Galeria/2023/9/214357_135360/1_M1.jpg
La Plana al Dia | Generalitat Valenciana | General | 30-09-2023
El PP demana que el govern espanyol baixe l'IVA de l'esport al 10%

El portaveu d'Esports del Grup Popular en les Corts, Eduardo Dolón, ha presentat una proposta en les Corts perquè el Govern d'Espanya rebaixe un 10% l'IVA esportiu.

'Aquesta rebaixa acompanyaria la bonificació a l'IRPF d'un 30% de la pràctica esportiva, inclòs apuntar-se a un gimnàs, anunciada pel govern de Carlos Mazón per aplicar-la ja des del passat 1 de gener'.

Dolón ha assenyalat que aquesta proposta va en la línia del que han sol·licitat els representants de la FNEID (Federació Nacional d'Empresaris d'Instal·lacions Esportives) perquè la pràctica de l'esport 'sigui tinguda en compte per les administracions públiques de manera seriosa i rigorosa' tal com ja ho fa el nou govern valencià'.

El portaveu d'Esports dels populars en les Corts ha assenyalat que 'l'esport és salut, ja que la inactivitat física contribueix de manera especial a la malaltia, la mort i la discapacitat. L'esport no és només oci, sinó benestar. Ha de contemplar-se com a part de la política sanitària i la vida sana mereix un incentiu fiscal'.

'El sedentarisme -ha explicat- suposa una despesa sanitària de més de 1.500 milions d'euros i els programes d'activitat física redueixen en un 63% l'absentisme laboral, cosa que es tradueix en un estalvi de 2.500 milions d'euros anuals'.

Eduardo Dolón ha afirmat que 'l'esport també és indústria. El 2012 els serveis esportius passaren de l'8% al 21%. A partir de 2014 s'han començat a revisar i reduir la tributació d'altres activitats, però els serveis esportius prestats a persones continuen amb el mateix tipus impositiu màxim'.

'Sol·licitem la reducció de l'IVA, igual que s'ha fet amb el sector cultural, en els serveis professionals esportius al 10%. L'esport és salut i, en canvi, el missatge als joves és que, des d'un punt de vista impositiu, el Govern incentiva l'accés a les discoteques o sales de festa més que practicar qualsevol disciplina esportiva', ha conclòs.


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana