Sanitat licita les obres de construcció de la nova Unitat de Cirurgia Major Ambulatòria a l'Hospital de Sagunt per un import de 6,1 milions d'euros
La Conselleria de Sanitat ha licitat les obres de construcció d'un nou bloc a l'Hospital de Sagunt per crear una Unitat de Cirurgia Major Ambulatòria. L'import de licitació és de 6,1 milions d'euros.
Es tracta d'una obra que consisteix en l'ampliació de l'ala oest de l'Hospital de Sagunt mitjançant la creació d'una planta en alçada, que augmentarà la superfície del bloc quirúrgic, cosa que permetrà crear dos quiròfans nous per a intervencions de cirurgia menor ambulatòria, 14 habitacions i la seva zona específica d'Unitat de Recuperació Post Anestèsica amb quatre llits.
Així mateix, la resta despai es destinarà a la Unitat de Cirurgia Major Ambulatòria, que estarà comunicada directament amb el bloc quirúrgic, i una altra zona a hospitalització.
El període dexecució de les obres serà de 15 mesos i les actuacions es duran a terme en una superfície construïda de 1.861 metres quadrats.
El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha destacat que la posada en marxa dʻaquesta nova unitat "permetrà potenciar les intervencions mitjançant cirurgia sense ingrés en aquelles patologies en què estigui indicat, a més de millorar lʻatenció sanitària als pacients del Departament de Salut de Sagunt en augmentar la capacitat assistencial i quirúrgica".
Gómez ha explicat que aquest projecte "l'hem impulsat en aquesta legislatura ja que va quedar pendent la seva aprovació per l'anterior equip". "A més, hem anat un pas més enllà perquè hem revisat el pla director a la vista del creixement poblacional que està experimentant els darrers anys la zona per l'auge de l'activitat industrial al Parc Sagunt II", ha precisat.
"L'eficiència en la gestió es reflecteix a adaptar les infraestructures a la demanda assistencial actual, en benefici dels pacients i perquè els professionals comptin els recursos idonis que els permeti desenvolupar la seva tasca amb la màxima professionalitat i excel·lència", ha remarcat el conseller.
Ampliació de l'Hospital de Sagunt
Una altra de les infraestructures sanitàries que es durà a terme al Departament de Salut de Sagunt és la construcció d'un nou edifici que es destinarà a les consultes externes i és l'obra de més envergadura que s'executarà. Aquest projecte comptarà amb una inversió de 28 milions d'euros i suposarà una millora de la qualitat assistencial en augmentar la capacitat de les consultes.
D'altra banda, s'està treballant a les obres d'ampliació de l'ala sud de l'hospital, que consisteixen en una reorganització i una millora dels espais destinats a determinats serveis. Aquestes actuacions han comptat amb una inversió de 2,6 milions d'euros i s'estan fent en dues fases.
En una primera fase s'amplia l'ala sud per destinar un edifici a l'àrea d'administració, que acollirà els serveis d'informàtica, manteniment i assumptes generals. A més, es reubicaran les consultes d'Otorinolaringologia i milloraran l'àrea d'Oftalmologia. D‟altra banda, la fase dos d‟aquest projecte contempla l‟ampliació de l‟ala sud de l‟hospital per destinar un edifici a la Unitat de Documentació Clínica i Admissió.
Redacció | Fotografies: Redacció
Amb la col.laboració de: