Sanitat agilitza la construcció del centre de salut Mislata II que comptarà amb una inversió de més de 8 milions d'euros
La Conselleria de Sanitat agilitzarà la construcció del del segon centre de salut de Mislata, una infraestructura que comptarà amb una inversió de més de 8 milions d'euros, cosa que permetrà augmentar els recursos assistencials al servei de la ciutadania i millorar així l'atenció sanitària en aquesta zona de salut.
Per això, el conseller de Sanitat. Marciano Gómez ha signat amb l'alcalde Mislata, Carlos Fernández Bielsa, una delegació de competències amb l'objectiu d'impulsar les obres de construcció del nou centre. Aquesta fórmula administrativa consisteix a establir una línia de col·laboració entre l'administració autonòmica i local, de manera que la Conselleria de Sanitat es fa càrrec de finançar l'obra i delega a l'ajuntament les competències per gestionar la contractació, la llicència i el seguiment de les obres.
Segons ha indicat el conseller "des de la Conselleria el nostre objectiu principal és posar a disposició dels ciutadans de Mislata els millors recursos assistencials, i atès el creixement demogràfic que ha experimentat aquesta localitat, cal la posada en marxa d'un segon centre sanitari que permeti oferir als veïns de Mislata l'atenció que mereixen".
Per això, amb aquesta delegació de competències el que pretenem és agilitzar els tràmits burocràtics perquè el nou centre de salut entri en funcionament com més aviat millor, ha assenyalat el conseller.
Augment dels recursos assistencials
El nou centre de salut Mislata II s'ubicarà en un terreny de 2.648 metres quadrats cedit per l'Ajuntament de Mislata, situat a l'emplaçament de l'antic CEIP Maestro Serrano. Concretament, el centre tindrà una superfície construïda de 1.107 metres quadrats.
El projecte consisteix a traslladar l'activitat del consultori auxiliar de Mislata a unes instal·lacions més grans i modernes. Per tant, segons ha explicat el conseller el nou centre es convertirà en el segon centre de salut de Mislata i substituirà l'actual consultori.
Així mateix, la Conselleria dotarà el centre d'una àmplia cartera de serveis assistencials, cosa que permetrà respondre a la demanda assistencial dels 14.791 pacients que estaran assignats a aquest centre sanitari, 13.155 adults i 1.636 pacients pediàtrics.
Tal com ha informat el conseller "dotarem el centre d´una àmplia cartera de serveis, ja que disposarà de 12 consultes de Medicina de Família i 3 de Pediatria, entre altres serveis, per la qual cosa, juntament amb l´actual centre de salut de Mislata, completarà el mapa sanitari d´aquesta localitat permetent oferir una atenció sanitària de màxima qualitat", ha subratllat.
En concret, el nou centre de salut comptarà amb 12 consultes de Medicina de Família i Comunitària, 12 d'Infermeria, 1 de TCAE, 3 consultes de Pediatria i 3 d'Infermeria Pediàtrica, Àrea d'Infermeria Obstètrica, Àrea d'Extraccions i Tractaments, Àrea de Treball Social, Àrea de Rehabilitació.
Així, el futur centre sanitari incrementarà en tres consultes més de Medicina de Família i una més de Pediatria respecte a les que disposa l'actual consultori auxiliar, cosa que repercutirà en benefici dels pacients. Alhora, "estarà dotat amb el millor equipament tecnològic perquè els ciutadans d´aquest municipi disposin d´un centre modern i innovador", ha assenyalat Gómez.
Redacció | Fotografies:
Amb la col.laboració de: