Comunitat Valenciana: Pastor crida al consens a Les Corts per a avançar en finançament, habitatge, aigua i suport als sectors productius
l'Alcora: La XXII Mostra de Teatre Amateur reforça el compromís de l'Alcora amb la cultura escènica
Es tracta d'una de les mostres de teatre amateur més veteranes i de major prestigi de la Comunitat Valenciana.
Les representacions, que començaran dissabte 10 de gener, tindran lloc a les 19:30 hores, a l'Auditori de la Caixa Rural, amb entrada gratuïta.
L'Ajuntament de l'Alcora començarà aquest dissabte la XXII Mostra de Teatre Amateur Vila de l'Alcora, una cita ja consolidada en l'agenda cultural del municipi i una de les mostres de teatre amateur més veteranes i de major prestigi de la Comunitat Valenciana que, un any més, reunirà companyies procedents de diferents punts del territori amb una selecció acurada de muntatges.
En aquesta edició, l'organització ha rebut prop de 70 propostes escèniques, de les quals s'han seleccionat les quatre obres que conformen la programació d'aquest any, una programació que es desenvoluparà entre els mesos de gener i febrer i combina gèneres com el suspens, la comèdia i el teatre contemporani, posant en valor el talent i la vitalitat del teatre amateur.
Totes les representacions tindran lloc a les 19:30 hores, a l'Auditori de la Caixa Rural, amb entrada gratuïta.
La mostra arrancarà el dissabte 10 de gener amb La trampa, a càrrec de l'Associació Cultural Teatre Al Alba, de Getafe (Madrid). Es tracta d'un intens drama de suspens policial, adaptació d'una obra original de Robert Thomas, que planteja una inquietant història al voltant de la identitat, la veritat i la bogeria. Una proposta que atrapa l'espectador des del primer moment i que arriba de la mà d'una companyia amb més de quatre dècades de trajectòria sobre els escenaris.
La segona cita serà dissabte 24 de gener amb Última planta, de la companyia valenciana Panic Escenic. Aquesta comèdia, carregada d'humor i sàtira, situa l'acció a l'antessala del cel, on personatges molt diferents s'enfronten als seus prejudicis, desitjos i deutes pendents abans d'accedir al seu cel particular. Una obra divertida i reflexiva que ha estat reconeguda en diversos certàmens teatrals.
El dissabte 7 de febrer serà el torn de Els centres de Lorca, de l'Antagonista Teatre (Tarragona). L'obra entrellaça les vivències actuals de sis antics companys de teatre amb els grans temes de l'univers de Federico García Lorca, abordant qüestions com la llibertat, la identitat o la pressió social, i demostrant la plena vigència del llegat del poeta granadí.
La Mostra tancarà el dissabte 21 de febrer amb A les fosques, de la companyia Comuna Gabia Teatre, de Gandia. Una comèdia d'embolics precisa i coral, on els malentesos, els gestos ocults i les situacions absurdes es desenvolupen en la foscor, amb un ritme mil·limetrat i una feina interpretativa destacada.
L'Ajuntament de l'Alcora destaca la importància d'aquesta mostra com a espai de trobada cultural, de suport al teatre amateur i d'aproximació de les arts escèniques al públic, consolidant una proposta que any rere any compta amb una excel·lent acollida per part de la ciutadania.
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana






