Castelló: El Paranimf de la UJI es consolida com a referent cultural a Castelló
La Vall d'Uixó: Esquerra Unida culmina la seua gestió en educació amb projectes en marxa i en tràmit

La formació política Esquerra Unida ha aconseguit una gran quantitat de projectes educatius a la localitat de Vall d'Uixó durant els últims vuit anys. La prioritat ha sigut l'adequació i reforma dels centres educatius, la qual cosa ha permés una inversió de 15 milions d'euros, segons ha informat la regidora d'Educació i membre de la candidatura d'Esquerra Unida i Unides Podem, Carmen García.
Aquest matí, la Junta de Govern de l'Ajuntament ha aprovat l'inici de les tramitacions per licitar i contractar la redacció del projecte d'ampliació i reforma del CEIP Sant Vicent. Amb una inversió de 1,9 milions d'euros, aquesta actuació es suma a moltes altres que s'han gestionat des d'Esquerra Unida a l'equip de govern.
La memòria per a la reforma de l'IES Botànic Cavanilles ja està a la plataforma d'Edificant, perquè la Conselleria d'Educació aprovi i dote pressupostàriament el projecte amb un pressupost d'aproximadament 14 milions d'euros. La idea és consolidar i millorar l'oferta de secundària i cicles formatius de la ciutat.
Esquerra Unida defensa que 'els nous projectes requereixen noves inversions' i que el treball realitzat en matèria d'infraestructures educatives ha sigut 'un treball de vuit anys' en els quals s'ha 'canviat completament el paradigma de gestió educativa' que existia en la localitat.
La gestió d'Esquerra Unida no solament s'ha limitat a invertir en la millora dels edificis, sinó que també ha suposat una transformació en la relació entre els centres educatius i la resta de la Vall. La formació política ha desenvolupat un projecte de col·laboració i participació activa i coordinada entre els centres, l'administració local i la ciutadania.
El candidat a l'alcaldia, Marc Seguer, destaca que 'hem fet molt' i que s'ha notat que han sigut 'la pedra de toc' en aquesta matèria en les dues legislatures en les quals han format part del govern municipal. Però assegura que no es tracta de 'gestions d'última hora per fer campanya electoral' i que la ciutadania sap que han estat treballant de la mà amb ells per arribar fins al punt en el qual es troben.
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana