La Vall d'Uixó: L'Ajuntament de la Vall d'Uixó reurbanitza el carrer Institut i millora la xarxa d'aigües


 

Galeria fotogràfica

Fotografia /Galeria/2025/4/242365_155374/1_M1.jpg
La Plana al Dia | La Vall d'Uixó | General | 01-04-2025
L'Ajuntament de la Vall d'Uixó reurbanitza el carrer Institut i millora la xarxa d'aigües

L'Ajuntament de la Vall d'Uixó està duent a terme una important actuació en el marc del pla de renovació contínua de la xarxa d'aigües. Al carrer Institut s'estan substituint les antigues canalitzacions de fibrociment i PVC, que causaven filtracions i fuites d'aigua. Es van a instal·lar gairebé 1 km de noves canonades de la xarxa d'aigua potable, clavegueram i fonts, així com la creació d'una nova xarxa de pluvials i de clavegueram que abans no existia.

Aquestes obres solucionaran els problemes de fuites i aiguats que es produïen en aquest carrer, el qual és l'accés principal a l'IES Honori Garcia i, per tant, molt transitat. A més, es reurbanitzarà la zona, proporcionant-li accessibilitat i millorant la seva imatge en donar continuïtat al parc. La inversió total ascendeix a quasi 300.000 euros i s'estima que els treballs finalitzaran en un termini d'entre sis i vuit setmanes.

La alcaldessa, Tania Baños, ha inspeccionat la zona juntament amb el regidor de Serveis Urbans, Fernando Daros, i el regidor d'Urbanisme, Vicent Pitarch, així com representants de FACSA, l'empresa encarregada de la gestió de la xarxa d'aigua potable, sanejament i clavegueram, la qual porta a terme les obres seguint les directrius del contracte.

Els representants municipals han ressaltat que aquest projecte 'dignifica l'accés a l'IES Honori Garcia' i que era 'molt necessari' tant per les millores a nivell estructural com estètic. La rehabilitació del carrer permetrà 'recuperar espais per a les persones i construir una ciutat més amable i moderna'.

Aquesta actuació forma part de les inversions pendents per al 2024, i ja s'estan preparant les corresponents a l'any vinent. Al ple municipal de març es va aprovar una part de la inversió i al d'abril s'aprovarà la resta per donar començament a la primera fase de les obres de reurbanització del carrer Guzmán (entre els carrers Xaco i Calvari).


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana