Onda es prepara per celebrar la X edició de les Convivències Ceràmiques, amb Itàlia com a país convidat i s'ha donat a conèixer el programa complet.
Del 24 al 28 de juny, el Museu del Taulell Manolo Safont es tornarà a convertir en punt internacional de muralisme ceràmic, amb més d'un centenar de participants.
Les convivències, organitzades amb la col·laboració de l´Ajuntament d´Onda, preveuen l´elaboració d´un gran mural col·lectiu que enguany estarà dirigit per la ceramista italiana Verónica Fabozzo.
Itàlia serà el país protagonista i comptarà amb especialistes del Museu de Ceràmica de Montelupo i de l'Arxiu Bitossi; Vittoria Nassi i Marina Vignozzi oferiran la conferència inaugural sobre la ceràmica de Montelupo a l'espai arquitectònic.
El programa contempla tallers experimentals, exhibicions de diferents tècniques artesanals, visites guiades al museu, demostracions en directe i una nova edició de les trobades On Fire, centrades en els processos de cocció i experimentació amb el foc.
Entre les activitats més destacades hi ha la segona Mascletà Ceràmica i les exhibicions de mestres com Pepe Royo Alcaraz, Luis Larriba i Francisco García Gisbert.
La inauguració de l'exposició “Aprenentatges ceràmics col·lectius”, prevista per dijous que ve, reunirà treballs i experiències de les principals escoles superiors de ceràmica de la Comunitat Valenciana juntament amb els murals realitzats en edicions anteriors.
Al llarg d'aquests deu anys, les Convivències Ceràmiques han convertit Onda en un referent del muralisme ceràmic contemporani, enfortint una àmplia xarxa de col·laboració entre artistes, centres educatius i institucions culturals.
L'Ajuntament d'Onda continua apostant per aquesta iniciativa com una eina per preservar i difondre el patrimoni ceràmic, alhora que fomenta la innovació i l'intercanvi cultural al voltant d'un dels sectors més representatius de la localitat.
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: