Onda inaugura les X Convivències Ceràmiques i reuneix més d'un centenar d'artistes al voltant del muralisme ceràmic
L'Ajuntament d'Onda ha inaugurat oficialment les X Convivències Ceràmiques Internacionals, una edició molt especial que commemora deu anys d'una de les trobades de muralisme ceràmic més consolidades del panorama nacional. Fins diumenge que ve, el Museu del Taulell 'Manolo Safont' tornarà a convertir-se en punt de trobada per a més d'un centenar d'artistes, docents, estudiants i professionals procedents de diferents llocs, que compartiran cinc jornades dedicades a la creació col·lectiva, l'intercanvi de coneixements i l'experimentació artística.
L'acte inaugural ha comptat amb la participació del regidor de Cultura d'Onda, Daniel Álvaro, que ha destacat l'evolució d'un projecte que ha convertit Onda en un referent per als amants de la ceràmica contemporània. 'Les Convivències Ceràmiques demostren que Onda segueix sent un referent on tradició, creativitat i innovació caminen de la mà', ha assenyalat. 'Durant aquests deu anys hem vist créixer un projecte que preserva el nostre patrimoni ceràmic i també el projecta cap al futur gràcies a l'intercanvi d'experiències entre artistes de diferents països', ha afegit.
Aquesta desena edició manté el caràcter internacional que ha acompanyat les convivències des dels seus inicis i compta amb Itàlia com a país convidat, reforçant els vincles culturals entre tots dos territoris a través de la ceràmica.
Deu anys creant patrimoni ceràmic
Un dels principals eixos de les convivències tornarà a ser la realització del gran mural col·lectiu, una de les senyes d'identitat de la trobada. En aquesta edició estarà dirigit per la ceramista italiana Verónica Fabrozzo, que coordinarà el procés creatiu juntament amb els participants durant els propers dies.
El programa també inclou tallers experimentals, demostracions tècniques, exhibicions artesanals, conferències especialitzades, visites guiades al museu, trobades PechaKucha i activitats vinculades a l'espai ON FIRE, a més d'una nova edició de la ja tradicional Mascletà Ceràmica, consolidant un format que combina formació, investigació artística i participació.
Exposició col·lectiva
Coincidint amb l'inici de les convivències, el Museu del Taulell ha inaugurat l'exposició 'Aprenentatges ceràmics col·lectius', una mostra que aplega treballs de les principals escoles superiors de ceràmica de la Comunitat Valenciana juntament amb els murals creats en anteriors edicions de les convivències.
L'exposició ofereix un recorregut per l'evolució d'aquest projecte col·lectiu durant la darrera dècada i posa en valor la col·laboració entre centres educatius, artistes i institucions, i reflecteix com les convivències han contribuït a generar un llegat artístic i formatiu important.
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: