Oropesa del Mar ha viscut una intensa i multitudinària Nit de Sant Joan a la platja Morro de Gos, on milers de veïns i visitants es van reunir per donar la benvinguda a l'estiu en una de les celebracions més esperades i arrelades del calendari festiu local.
La programació organitzada per la Regidoria de Festes va començar amb el tradicional repartiment de la Coca de Sant Joan a la Plaça Mallorca, una cita que va tornar a congregar nombroses famílies i grups d'amics per compartir aquest costum tan vinculat a la festivitat.
A mesura que avançava la nit, l'ambient festiu es va traslladar al Passeig Marítim del Mediterrani amb l'espectacle de correfocs a càrrec de la Falla La Carrasca de Benicarló. El recorregut va omplir de llum, pólvora i color el litoral oropesí, despertant l'admiració de veïns i visitants que van seguir la desfilada fins a la Plaça Mallorca.
Un dels moments més esperats de la vetllada va arribar a mitjanit amb la Cremà tradicional de la Foguera de Sant Joan, símbol de renovació, bons desitjos i benvinguda a l'estiu. Centenars de persones es van congregar al voltant de la foguera per gaudir d'un acte carregat de simbolisme que va tornar a convertir-se en el cor de la celebració, a més de milers de persones que van fer la seva pròpia foguera a la sorra mentre compartien moments amb els seus familiars i amics.
La festa va continuar fins ben entrada la matinada amb l'actuació de l'orquestra Top Zero, que va posar el fermall final a una nit marcada per la participació, la convivència i l'ambient festiu.
El regidor de Festes, David Juárez, ha destacat que "la nit de Sant Joan marca l'inici de la temporada estival al nostre municipi. Em sento molt orgullós del gran èxit i participació que hi ha hagut en aquesta festivitat tan arrelada al nostre municipi en què tant veïns com visitants han gaudit d'una nit en què les nostres tradicions són les veritables protagonistes".
Per la seva banda, l'alcalde d'Orpesa del Mar, Rafael Albert, ha assenyalat que "Sant Joan és una de les celebracions més especials del nostre calendari perquè combina tradició, convivència i la il·lusió de donar la benvinguda a una nova temporada d'estiu. Vull agrair la participació de veïns i visitants, així com el treball dels serveis municipals, les forces de seguretat i els voluntaris que han contribuït a la jornada".
Amb aquesta celebració multitudinària, Oropesa del Mar inicia oficialment la temporada estival, amb unes festes populars que mantenen vives les tradicions i enforteixen l'atractiu turístic i cultural del municipi.
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: