La música i la seva connexió amb diferents disciplines artístiques guiarà veïns, veïnes i visitants a la primera edició de La Mar Sona, una proposta multidisciplinària que dóna la benvinguda a l'estiu aquest cap de setmana a la platja de Xilxes.
Durant els dies 26 i 27 de juny, el Passeig Marítim acollirà una programació gratuïta que combinarà música en directe, dansa, circ, pintura i espectacles itinerants a diversos punts del recorregut.
La iniciativa reunirà principalment artistes i companyies locals i valencianes en una proposta pensada per a tots els públics.
La programació arrencarà el divendres 26 a les 19.15 amb La mensajera del mar, una proposta itinerant d'Ivana Michlig que recorrerà el passeig interactuant amb el públic.
Tot seguit arriba Azimut, una travessia entre color i so, que unirà la música d'Alessandro Olla amb la pintura en directe d'Ana Beltrán Porcar.
A les 20.45 hores serà el torn de Fonki Cheff DJ Set, DJ i col·leccionista de vinils de Benicarló amb més de vint-i-cinc anys de trajectòria vinculada a la cultura musical.
Per tancar la jornada, a les 22.15 hi haurà A taula parada, de TreintayCirco, un espectacle protagonitzat pel malabarista Rafa Diago, de la Vall d'Uixó, i l'artista xilè Miguel Araya; combina manipulació d'objectes, acrobàcies, ritmes i cançons populars.
La programació continuarà el dissabte 27 a les 12:00 amb Steampunk Promenade, intervenció itinerant de La Inestable.
Ja a la tarda, a les 19.30, arribarà Harmonia Intergeneracional, impulsada per Fundació Músics per la Salut, una proposta participativa que busca crear espais de trobada entre persones grans i joves a través de la música.
La iniciativa porta des del 2015 desenvolupant projectes de música en directe a hospitals i centres sociosanitaris per humanitzar aquests espais i millorar el benestar emocional de les persones usuàries.
La recta final comptarà amb Esc(a)parat, a les 22:15, de la ballarina castellonenca Carla Escamilla, i conclourà amb el grup Las WOT, format per les valencianes Sandra Miralles, Yolanda García i Virginia Vila, que recuperen l'estètica pin-up i les harmonies a tres veus per a tres veus per revisar reperto.
Totes les actuacions conclouran a la Plaça de l'Armada, punt de trobada final d'una proposta cultural que recorrerà el passeig marítim de Xilxes amb la música com a eix vertebrador.
La Mar Sona és una iniciativa de Batec amb direcció artística d'Artèria Cultural, la col·laboració de l'Ajuntament de Xilxes i la Fundació Músics per la Salut, i amb la subvenció del Patronat Provincial de Turisme de Castelló.
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: