Les Alqueries: Les Alqueries i Borriana reprenen acord de col·laboració per ús de piscines municipals
Burriana: El Pacte Territorial per l'Ocupació forma la població de Borriana amb 14 tallers des de començament del 2024

El Pacte Territorial per l'Ocupació dels Municipis Ceràmics aposta per la formació mitjançant 14 tallers a Burriana que s'han realitzat des de gener a juliol de 2024. En el que portem d'any, 138 persones s'han inscrit en els tallers: 74 en competències digitals, 23 en turisme i 41 en poda de cítrics. Suni Fandos, regidora de l'Ajuntament de Burriana de Polítiques Actives d'Ocupació, explica que 'són cursos gratuïts adaptats a les necessitats dels burrianencs i l'economia de la ciutat que busquen millorar les competències de les persones candidates a llocs de treball a la capital de la Plana Baixa o als seus voltants'.
Els tallers de competències digitals abasten coneixements sobre intel·ligència artificial, processadors de text, certificat digital, informàtica bàsica i màrqueting digital. El president del Pacte, Pablo Delgado, assenyala que 'aquestes habilitats són essencials per comptar amb un perfil actualitzat en la cerca de treball; és per això que, des del pacte, del qual l'Ajuntament de Burriana forma part, facilita aquests cursos en la mateixa localitat, sense que hagin de desplaçar-se. És el nostre objectiu poder facilitar a la ciutadania l'accés al mercat laboral', i afegeix que 'per això, com sempre, volem conèixer les realitats polítiques, socials i econòmiques de cada municipi, per ajustar els serveis que els anem proporcionant a la ciutadania. Burriana és l'exemple que, encara que el sector ceràmic no és dominant, sí que pot estar consorciat i aprofitar els serveis que oferim, buscant entre totes i tots alternatives que s'ajusten a les seues necessitats'.
Durant el mes de juliol, s'està impartint la tercera edició del taller 'Desenvolupa turisme', amb el qual millorar les habilitats socials. A més, el consorci està estudiant oferir un taller de maneig de maquinària agrícola en els pròxims mesos.
A això cal sumar els tallers de poda de cítrics i competències digitals que es seguiran impartint de forma regular fins a finals d'any. Fandos afirma que 'adaptem i actualitzem cada formació contínuament per donar resposta a les necessitats de la nostra ciutadania i que els siga realment útil'.
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana