Burriana: El PP de Burriana exigix a Sánchez un finançament just front al creixement de la recaptació fiscal i l'augment de població


 

Galeria fotogràfica

Fotografia /Galeria/2025/6/245672_157823/1_M1.jpg
La Plana al Dia | Burriana | General | 04-06-2025
El PP de Burriana exigix a Sánchez un finançament just front al creixement de la recaptació fiscal i l'augment de població

El portaveu del Grup Popular a l'Ajuntament de Burriana, Alejandro Clausell, ha denunciat el "deute injust" que el Govern d'Espanya manté amb Burriana i els municipis de la província de Castelló, malgrat el significatiu augment en la recaptació d'impostos i el rècord històric de població de la capital de la Plana Baixa. Per això, el també president del PP a Burriana ha presentat una proposta d'acord perquè s'actualitze immediatament el finançament local, d'acord amb la realitat econòmica i demogràfica de la ciutat.
Durant 2024, la recaptació d'impostos a Castelló va aconseguir els 1.690,5 milions d'euros, un increment del 10,7% respecte a 2023, que se suma al 27% registrat en 2023. Això convertix a Castelló en una de les províncies amb major creixement fiscal en els últims dos anys. No obstant això, este augment no s'ha traduït en un major finançament per als ajuntaments.
"El Govern d'Espanya recapta més, però Burriana i la resta dels municipis de la província reben menys", ha afirmat Clausell. "És inacceptable que es disminuïsca el finançament a Burriana a través dels lliuraments a compte de la Participació en els Ingressos de l'Estat (PEU) i que les xifres de 2025 siguen les mateixes que en 2023, sense tindre en compte el creixement de la recaptació ni l'augment de la població”, ha afegit.
Clausell ha xifrat el deute del Govern central amb Burriana en 7.032.084,71 euros, i ha subratllat que “este deute impedix prestar millors serveis públics als nostres veïns. Mentres patim la falta d'inversions i d'obres per a la protecció de la costa de Burriana per la incapacitat de tirar avant els Pressupostos Generals, es penalitza als governs municipals que complim amb les nostres responsabilitats".

El portaveu ha destacat que la falta d'aprovació dels Pressupostos Generals de l'Estat per part del Govern de Sánchez té greus conseqüències per a les entitats locals, com la impossibilitat de destinar el superàvit a inversions sostenibles i l'incorrecte pressupost dels lliuraments a compte. "Les regles fiscals no són les mateixes per a l'Estat que per als Ajuntaments. Totes les administracions hauríem d'haver de fer el mateix esforç, però no és així", ha criticat Clausell.
En este sentit, el Partit Popular portarà la següent proposta a Ple perquè l'Ajuntament de Burriana exigisca al Govern d'Espanya la compensació del deute acumulat al municipi i l'increment de la Participació en els Ingressos de l'Estat (PEU) per a les Entitats Locals de la província de Castelló, en proporció al creixement de la recaptació estatal i l'augment de la població. Així mateix, demanda un major marge per a l'ús dels romanents de tresoreria, que es prorrogue o convertisca en indefinida la Disposició Addicional Sexta de la Llei orgànica 2/2012 perquè les inversions sostenibles no computen en la regla de gasto, així com que el Govern d'Espanya present uns Pressupostos Generals de l'Estat que incloguen les inversions necessàries per al territori, tal com sosté la Constitució Espanyola. També, esta iniciativa que es debatrà dijous que ve, 5 de juny, insta a impulsar urgentment la reforma del Sistema de Finançament Local, l'adhesió formal dels municipis al Consell de Política Fiscal i Financera, i la creació d'un fons addicional per als municipis amb pèrdua de població o envelliment.
“Només el 13% del gasto públic total és gestionat pels Ajuntaments, malgrat ser l'administració més pròxima i ser la primera porta a la qual truquen els ciutadans”, ha apuntat Clausell, qui ha conclòs “és l'hora de reequilibrar este desajustament perquè cada vegada hi ha més competències delegades en l'administració local, més obligacions i menys recursos provocant una situació perversa que enriquix al govern de Sánchez i empobrix a Burriana”.
 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana