Castelló: La Càtedra Reciplasa-UJI distingeix a estudiants d'Almassora, Segorbe i Borriana com a guanyadors de la campanya ‘Què fèm amb el fem?’
Cabanes: Exhibició de mantons de manila a Cabanes en el marc del II Cicle de la Dansà del Tari-tai-tà

La primavera cultural de Cabanes va oferir el cap de setmana una nova mostra de la cultura popular local. En el marc del II Cicle de la Dansà del Tari-tai-tà, la tradicional dansà es va complementar amb una exhibició i catalogació de mantons de manila a la plaça de l'Església. Amb nou mantons catalogats i altres cinc fora de catàleg, la mostra va permetre gaudir de peces representatives de diferents èpoques, com mantons del període isabel·lí tardà (1870-1890), modernista (1920-1930) i modernista tardà (1930-1940), entre altres exemplars, propietat dels veïns i veïnes de Cabanes.
La jornada, amb vermut i cata de productes de proximitat, va comptar amb la participació dels Gegants de Cabanes i una dansà popular, amb els jubilats i jubilades de l'Arco Romà com a cap de dansa.
El regidor de Cultura, David Casanova, ha destacat el valor històric dels mantons exposats, així com la importància de recuperar i posar de relleu el nostre patrimoni immaterial a través d'activitats com aquestes. Casanova també ha agraït la implicació de les associacions locals i dels veïns i veïnes que han participat en la jornada.
La primavera cultural de Cabanes torna el proper diumenge, 25 de maig, amb la penúltima jornada del II Cicle de la Dansà del Tari-tai-tà. En aquesta sessió, a més de la mostra de cultura popular, tindrà lloc l'exposició de cobertors als balcons dels carrers de la processó de la Mare de Déu.
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana