Castelló: Premis Nobel participen en un diàleg científic en la Universitat Jaume I


 
La Plana al Dia | Castelló | General | 05-06-2023
 

Els Premis Nobel Barry C. Barish i Aaron Ciechanover han participat en un diàleg de ciència amb investigadors de la Universitat Jaume I com a part de la seua visita com a jurats dels Premis Rei Jaume I.

Durant el diàleg, els premis Nobel van discutir temes com la col·laboració científica, el perfil de l'investigador, els valors de la ciència i l'impacte del coneixement científic en la societat.

La rectora de la UJI, Eva Alcón, i els vicerectors Jesús Lancis i David Cabedo van rebre als professors abans del col·loqui amb els investigadors.

El diàleg va ser dirigit per la directora de l'Escola de Doctorat i el director del Departament de Química Inorgànica i Orgànica.

L'encontre va comptar amb la participació d'aproximadament cinquanta investigadors destacats en diverses àrees com biologia, matemàtiques, química, física, medicina i més.

València acull la reunió de jurats que decidirà els sis noms guardonats de la 35a edició dels Premis Rei Jaume I en les categories de Recerca Bàsica, Economia, Recerca Mèdica, Protecció del Medi Ambient, Noves Tecnologies i Emprenedor. Els Premis Nobel també van realitzar visites a instituts, centres de recerca i universitats durant la seua estada en la Comunitat Valenciana.


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana