Castelló: Certifiquen qualitat de les platges de Castellon per atraure turisme


 

Galeria fotogràfica

Fotografia /Galeria/2024/8/231623_147150/1_M1.jpg
La Plana al Dia | Castelló | General | 07-08-2024
Certifiquen qualitat de les platges de Castellon per atraure turisme

La regidora de Turisme, Arantxa Miralles, i la Tinent Alcalde del Grau, Ester Giner, han visitat la posta de socorristes de la platja del Gurugú, on es concentren, a més, altres efectius que presten servei de seguretat a les platges, i un dels punts d'atenció turística. Una visita que ha servit per interessar-se pel bon funcionament de la campanya estival i els bons resultats que està deixant per al turisme.

Per la seua part, la Tinent Alcalde del Grau, Ester Giner, ha traslladat la seua satisfacció per veure com les platges del Grau estan tenint gran afluència de visitants en plena temporada estival, 'posicionant el Grau de Castelló com a destí preferent entre les platges del Mediterrani'.

D'aquesta manera, és el punt d'informació del pàrquing d'autocaravanes el que més consultes de caràcter turístic ha registrat sumant un total de 3779, mentre que el del Gurugú i el Pinar han registrat 496 i 118 consultes respectivament.

La regidora de Turisme també ha assenyalat que 'ahir mateix ens van donar el guardó `Platges Sostenibles 2024', atorgats per Lateuaterra.com i l'Associació BioAgradables i ara ja tenim un total de 8 certificats atorgats per diferents institucions públiques i privades que demostren que les platges de Castelló compten amb tot tipus d'avaluacions que garanteixen una qualitat ambiental de primer nivell'.

Entre aquestes certificacions destaca el reconeixement EMAS, una auditoria ambiental reconeguda a nivell internacional, que certifica que les platges de Castelló compleixen amb rigorosos requisits de gestió ambiental. També s'han rebut la certificació 'Q' de Qualitat i 'S' de Sostenibilitat, atorgades per l'Institut de Qualitat Turística Espanyola després de superar exhaustives auditories que avalen la qualitat i la sostenibilitat de les platges.

Les platges de Castelló també han sigut reconegudes amb la Bandera Ecoplayas, atorgada per l'associació Ategrus, que mesura qualitat ambiental i turística d'aquests espais. A més, les tres platges de la ciutat també han obtingut les banderes de Qualitur, que destaquen la seua qualitat, accessibilitat i sostenibilidad.


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana