laPlanaAldia.COM

Les notícies de la teua localitat al moment

Diputación CS Castelló Burriana l'Alcora La Vall d'Uixó Onda Nules Vila-real Almassora Generalitat Valenciana Comunitat Valenciana Moncofa Borriol La Vilavella Les Alqueries Xilxes Eslida Segorbe Orpesa Vilafamés Torreblanca Benicarló Benicassim Peñíscola Cabanes Vall d'alba Tales Figueroles Les Coves de Vinromà Els Ports Almenara Betxí La Llosa Plana Alta Sant Joan de Moró Baix Maestrat Almedíjar Alfondeguilla Alt Maestrat Alt Millars Alt Palancia l'Alcalatén Plana Baixa
Castelló

Compromís sol·licita a Castelló que aplique recàrrec de l'IBI a grans propietaris amb pisos buits

General | 14-05-2025

Compromís per Castelló ha sol·licitat a l'Ajuntament que reclame a la Generalitat les competències necessàries per poder aplicar el recàrrec de l'Impost de Béns Immobles (IBI) als grans tenidors que acumulen més de 10 pisos buits. Aquesta eina, recollida a l'article 3 bis de l'ordenança fiscal municipal, permet augmentar fins a un 50% la quota de l'IBI en aquells immobles desocupats de manera permanent, però per a fer-la efectiva es requereix una autorització prèvia del govern valencià.

La proposta arriba en un context de dificultats creixents per accedir a l'habitatge. Des de la formació recorden que, mentre moltes famílies tenen problemes per trobar un sostre digne, hi ha centenars de vivendes buides que no compleixen cap funció social. El recàrrec de l'IBI es planteja com una eina per incentivar la seua posada en ús.

'A Castelló, com en la resta del país, tenim gent sense casa, i cases sense gent. És per això que en les nostres ordenances fiscals es plantegen recàrrecs a aquells grans propietaris que tenen més de 10 pisos buits', ha explicat el portaveu de la coalició, Ignasi Garcia.

Compromís adverteix que l'article 3 bis no s'ha pogut aplicar perquè l'Ajuntament encara no té les competències necessàries per declarar oficialment els immobles com desocupats. 'És per això que hem sol·licitat que es reclamen aquestes competències per poder aplicar el recàrrec a aquells que mantenen pisos buits mentre hi ha gent que no troba un sostre on viure', ha afegit.

Des de Compromís assenyalen que facilitar l'accés a l'habitatge és una prioritat, i que aquest recàrrec ha de servir com a mesura dissuasòria perquè les vivendes buides es posen en circulació. Recorden que es tracta d'un mecanisme dirigit únicament a grans tenidors, amb un mínim de deu pisos desocupats.

Remitido | Fotografies:

Darrers vídeos
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana