Castelló Nord-C1 rep 1,87 milions per modernitzar la planta de Cervera i ampliar la xarxa d'ecoparcs amb fons Next Generation EU
Castelló Nord-C1 rep 1,87 milions d'euros procedents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat amb fons Next Generation EU, després de la validació prèvia de la Generalitat Valenciana i el Govern d'Espanya.
Aquesta quantitat correspon als primers pagaments de les ajudes concedides per a diferents actuacions executades per l'entitat: un milió d'euros destinat a la millora de la zona de triatge i el procés d'afinament de la matèria orgànica a la planta de tractament de Cervera del Maestre; i 870.000 euros més per a inversions en la informatització de la xarxa d'ecoparcs i la incorporació de nous vehicles i ecoparcs mòbils. Per obtenir aquests fons, el Consorci ha fet una inversió d'una mica més de 5 milions d'euros en la millora de les instal·lacions i les infraestructures.
Aquest pagament s‟emmarca en el procés de validació de les actuacions finançades amb fons europeus per part de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, així com de la Tresoreria de la Generalitat Valenciana. Això suposa un suport a l'estratègia del consorci per modernitzar les instal·lacions, millorar la gestió dels residus i avançar cap a un model més eficient de reducció, reutilització i reciclatge.
Ajuts a l'ecoparc de Benicarló. La propera instal·lació que rebrà una nova aportació econòmica serà l'ecoparc de Benicarló, on el Consorci de Residus Castelló Nord-C1 ha fet una inversió addicional de 1,074 milions d'euros. Aquesta actuació preveu un ajut procedent dels fons Next Generation EU de 670.301,61 euros.
La presidenta del Consorci de Residus Castelló Nord-C1, Maria Agut, ha agraït "la confiança dipositada per la Unió Europea, el Govern d´Espanya i la Generalitat Valenciana per executar aquestes inversions amb ajuda econòmica d´aquests fons". Agut ha subratllat que l'ens públic continuarà impulsant mesures per reduir el volum de residus que acaba a l'abocador "ja que, com bé sabem, el millor residu és el que no es genera, però en cas de generar-se, s'ha de sotmetre a tots els processos previs per a la reducció, la reutilització o el reciclatge", ha assenyalat.
Què és el consorci? El Consorci Castelló Nord està format per 49 municipis de les comarques dels Ports, Alt Maestrat, Baix Maestrat i part de la Plana Alta. Els ajuntaments d'aquests 49 municipis, juntament amb la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana, es van unir per gestionar de manera més eficient els residus urbans del Pla Zonal C1.
Remitido | Fotografies:


Amb la col.laboració de: