Begoña Carrasco permet que Vox impedeixi una declaració institucional contra la violència al futbol
El Grup Municipal Socialista ha lamentat que l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, hagi estat incapaç d'impedir que els seus socis de Vox bloquegin una declaració institucional del PSPV contra la violència en el futbol que buscava traslladar una condemna unànime de tota la corporació municipal a l'agressió patida per un aficionat de la UD Almeria després del matx ascens.
La proposta socialista, debatuda a la Junta de Portaveus prèvia al ple municipal, no podrà ser elevada com a declaració institucional en haver estat vetada per Vox, malgrat tractar-se d'un text centrat en la condemna de la violència, el suport a la víctima i la defensa dels valors de convivència i respecte que han de presidir qualsevol esdeveniment esportiu.
'Estem parlant d'una declaració que condemna una agressió, que recolza la víctima, que reconeix la posterior condemna dels fets i actuació del CD Castelló i que defensa que els violents no tenen cabuda al futbol. Resulta incomprensible que Vox hagi decidit vetar-la”, ha assenyalat la portaveu socialista, Patricia Puerta.
Al seu parer, el més greu és que l'alcaldessa hagi estat 'incapaç' de garantir una posició comuna de l'Ajuntament davant d'uns fets que han generat una àmplia condemna social. 'Begoña Carrasco tenia l'oportunitat de liderar una resposta unànime de l'ajuntament contra la violència al futbol i ha preferit acceptar el veto de Vox. Una vegada més queda demostrat que qui marca els límits polítics d'aquest govern no és l'alcaldessa, sinó la ultradreta”, ha afirmat.
La portaveu socialista ha recordat que la declaració institucional reconeixia expressament la ràpida condemna pública feta pel CD Castelló i les mesures anunciades per l'entitat per suspendre l'abonament de les persones implicades un cop siguin identificades. A més, traslladava la solidaritat de l'Ajuntament a la víctima i defensava que la immensa majoria de l'afició albinegra representa els millors valors de l'esport.
'En cap moment s'atacava el club ni l'afició. Al contrari, defensíem que una minoria violenta no pot tacar la imatge del CD Castelló i de la nostra ciutat. Per això resulta encara més difícil entendre aquest veto”, ha afegit.
Des del PSPV consideren que la decisió evidencia fins a quin punt el govern municipal està condicionat pel soci d'extrema dreta, fins i tot en qüestions que haurien de quedar al marge de qualsevol confrontació política.
'Els violents no representen les i els albinegros. El mínim que podia fer l'ajuntament era dir-ho de manera clara i unànime. Tot i això, el govern de Carrasco ha estat incapaç d'aconseguir ni tan sols això perquè segueix supeditat a les decisions de Vox', ha manifestat Puerta.
'Si l'Ajuntament de Castelló ni tan sols és capaç d'aprovar una declaració institucional per condemnar una agressió i defensar que els violents no tenen cabuda al futbol, el problema ja no és Vox. El problema és una alcaldessa que ha renunciat a exercir el lideratge i que permet que la ultradreta decideixi què pot condemnar i què no pot condemnar aquesta institució”, ha conclòs.
Remitido | Fotografies: Remitido


Amb la col.laboració de: