Compromís denuncia l'abandó dels polígons industrials mentre l'Ajuntament prioritza les multinacionals
Compromís per Castelló denuncia l'estat d'abandó dels polígons industrials de la ciutat i critica la manca d'actuacions del govern municipal per recolzar les petites i mitjanes empreses de Castelló, que generen ocupació estable i arrelada al territori.
El portaveu adjunt de Compromís, Pau Sancho, ha assenyalat que la situació actual dels polígons evidencia la distància entre els anuncis del govern de Begoña Carrasco i la realitat diària de les empreses instal·lades a la ciutat.
'Les empreses de Castelló necessiten polígons ben mantinguts, nets, accessibles i moderns. Però el que trobem és una situació de deteriorament, amb problemes de manteniment, asfaltats en mal estat, manca d'inversions i espais que, en alguns casos, han esdevingut punts habituals d'abocaments incontrolats”, va afirmar Sancho.
Des de la coalició també lamenten que la promesa de modernització i digitalització dels polígons industrials segueixi sense materialitzar-se. "Fa temps que se sent parlar de digitalització, d'innovació i de suport a l'activitat econòmica, però les empreses continuen esperant accions concretes mentre els problemes s'acumulen", va explicar el regidor.
Compromís considera especialment preocupant que aquesta manca d'atenció al teixit productiu local contrasti amb la implicació del govern municipal en grans projectes impulsats per multinacionals estrangeres. "Mentre les empreses de Castelló esperen actuacions bàsiques per millorar els seus entorns de treball, el govern municipal es desvia per facilitar projectes de grans corporacions que generen un nombre limitat de llocs de treball i que, a més, comporten importants riscos ambientals i per a la salut de la ciutadania", ha assenyalat Sancho.
El regidor valencianista va advertir que el model econòmic de futur de Castelló no es pot basar exclusivament en grans operacions empresarials impulsades des de fora. "Els beneficis d'aquests projectes s'acabaran marxant a l'estranger, mentre que les petites i mitjanes empreses de la nostra ciutat reinverteixen aquí, generen ocupació de qualitat i contribueixen a la riquesa del territori", ha conclòs Sancho.
Remitido | Fotografies: Remitido

Amb la col.laboració de: