El govern de Begoña Carrasco veta la declaració institucional del PSPV pel Dia de l'Orgull i obliga el PP a debatre la seva moció per un error de tramitació
El Grup Municipal Socialista denuncia el veto del govern de Begoña Carrasco a la declaració institucional presentada pels socialistes amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+, una decisió adoptada a la Junta de Portaveus i que impedeix que la proposta del PSPV arribi al ple ordinari de dijous que ve.
La portaveu socialista, Patricia Puerta, ha lamentat el bloqueig d'una declaració que reafirmava el compromís de l'Ajuntament de Castelló amb la igualtat, diversitat i lluita contra qualsevol forma de discriminació envers les persones LGTBIQ+, a més de mostrar el suport institucional als col·lectius i entitats que treballen en defensa d'aquests drets.
Per a Puerta, resulta especialment cridaner que el govern de Carrasco hagi impedit que prosperi la proposta socialista mentre s'ha vist obligat a transformar en moció una iniciativa pròpia que havia presentat erròniament com a declaració institucional.
A la Junta de Portaveus celebrada aquest dilluns, el PSPV va advertir que el text presentat pel Partit Popular no tenia la naturalesa de declaració institucional, sinó de moció. Després d'analitzar la qüestió, la secretària general del Ple va ratificar aquest criteri i va confirmar que la iniciativa s'havia de tramitar com a moció, cosa que va assumir de mala gana la senyora Carrasco.
És difícil entendre que un govern que presumeix constantment de gestió ni tan sols sigui capaç de tramitar correctament una iniciativa plenària. Han vetat la nostra declaració institucional i, alhora, s'han vist obligats a convertir la seva en una moció que, molt a desgrat seu, s'haurà de debatre públicament en el ple. Va afegir Patricia Puerta.
Remitido | Fotografies: Remitido

Amb la col.laboració de: