Castelló exposa a Madrid el seu model de convivència interreligiosa davant de delegacions de tot Europa
El regidor de Convivència Social i Interculturalitat, Vicent Sales, va participar al Fòrum Europeu sobre Governança Local de la Diversitat Religiosa, celebrat al Palau de Parcent de Madrid i organitzat per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i la Fundació Pluralisme i Convivència.
Sales va participar en una taula rodona dedicada a experiències municipals, on va presentar davant de representants de governs locals de tot Europa el model de gestió de la diversitat religiosa desenvolupat a Castelló, articulat al voltant de la Taula Interreligiosa de la ciutat.
Va explicar que la diversitat religiosa no és una hipòtesi de futur per als municipis, sinó una realitat quotidiana que s'afronta per construir un espai de convivència que enriqueix tothom. Va afegir que la constitució de la Mesa Interreligiosa de Castelló no va ser un punt de partida, sinó la culminació d'un treball institucional que ja es feia des del 2006.
Les raons que sustenten aquesta iniciativa, va indicar, són: aprofitar el potencial creatiu i participatiu de les comunitats de fe per gestionar, no ignorar, la diversitat religiosa de la ciutat; prevenir conflictes de caràcter religiós a través del coneixement i el reconeixement mutu; i, potser la més ambiciosa, corresponsabilitzar les entitats religioses pròpies en la construcció d'una ciutat intercultural basada en la convivència pacífica.
Vint-i-quatre confessions, un mateix espai de diàleg.
La Mesa Interreligiosa de Castelló, constituïda el 2012 després d'un treball previ iniciat el 2006 amb el primer Pla d'Immigració i Convivència Social, integra actualment 24 entitats religioses de diferents confessions: catòlics, ortodoxos, congregacions evangèliques, pentecostals, baptistes, advent.
Remitido | Fotografies: Remitido

Amb la col.laboració de: