El PSOE vota en contra de protegir els poblatges marítims i el PP aconsegueix suport al Senat
El PSOE va demostrar ahir al Senat que "el sanxisme és l'enemic públic número u de la província de Castelló", va afirmar Salvador Aguilella, secretari general del PPCS, en valorar l'aprovació d'una moció que defensa la protecció dels poblats marítims i la defensa d'un litoral que retrocedeix per l'absència d'espigons.
En el debat, el PSOE no va tenir objeccions en rebutjar la proposta del PP i va reiterar el seu desig d'enderrocar elements històrics en lloc de preservar el patrimoni de la nostra costa, una postura que es va interpretar com un greuge als drets de milers de propietaris de Torre de la Sal (Cabanes), Oropesa, Nules, Moncofa, Xilxes i Al.
Aguilella va afirmar que "la política del PSOE és reduir a ruïnes allò que ens identifica: la història marítima i la pesca dels nostres poblats", i va sostenir que amb el PP els drets es protegeixen, mentre que amb el PSOE es veuen amenaçats.
Compromís va mostrar indiferència: Enric Morera ni va assistir ni va intervenir al ple del Senat, i des de la coalició es va afirmar que no va defensar la costa de Castelló.
El portaveu del PPCS va afegir que continuaran treballant per modificar la llei de costes i evitar que vestigis de la nostra història acabin reduïts a ruïnes; és el mínim per a un patrimoni col·lectiu que, a més d'identitat i orgull, aporta ocupació i riquesa a milers de famílies de la província.
Remitido | Fotografies: Remitido

Amb la col.laboració de: