laPlanaAldia.COM

Les notícies de la teua localitat al moment

Diputación CS Castelló Burriana l'Alcora La Vall d'Uixó Onda Nules Vila-real Almassora Generalitat Valenciana Comunitat Valenciana Moncofa Borriol La Vilavella Les Alqueries Xilxes Eslida Segorbe Orpesa Vilafamés Torreblanca Benicarló Benicassim Peñíscola Cabanes Vall d'alba Tales Figueroles Les Coves de Vinromà Els Ports Almenara Betxí La Llosa Plana Alta Sant Joan de Moró Baix Maestrat Almedíjar Alfondeguilla Alt Maestrat Alt Millars Alt Palancia l'Alcalatén Plana Baixa
Castelló

L'Ajuntament i la Generalitat finalitzen la renovació del bucle central del TRAM i recuperen la mobilitat a Castelló

L'Ajuntament i la Generalitat finalitzen la renovació del bucle central del TRAM i recuperen la mobilitat a Castelló
General | 25-06-2026

L'Ajuntament de Castelló i la Generalitat han finalitzat la segona fase de les obres de reparació del carril del TRAM, permetent renovar íntegrament la plataforma i el carril per on circula aquest sistema al centre de la ciutat.

La intervenció ha permès recuperar la mobilitat al centre i ha inclòs actuacions al carrer Saragossa, la plaça Cardona Vives i el carrer Governador fins a Campoamor, completant així la renovació prevista al recorregut afectat.

La intervenció ha inclòs la substitució del paviment de llamborda de formigó per un ferm flexible de mescla bituminosa en calent, amb acabat texturitzat que reprodueix la forma i el color de la llamborda original, així com la renovació de la xarxa de drenatge d'aigües pluvials i del sistema de detecció i guiat del TRAM.

L'actuació s'ha emmarcat al contracte de conservació, adequació i manteniment de les infraestructures de transport de la Generalitat a la zona Castelló-Centre i ha comptat amb una inversió d'1,3 milions d'euros.

El regidor de Mobilitat, Gonzalo Romero, va destacar la bona sintonia entre administracions que permet avançar a Castelló i va afirmar que gràcies a la Generalitat s'ha actuat de manera integral a la via reservada del TRAM.

Romero va subratllar que l'obra era necessària per la manca de manteniment de governs anteriors i va afirmar que avui es recuperen les parades del centre per a més comoditat i seguretat dels usuaris.

Va afegir que s?ha complert el compromís que aquest estiu el TRAM arriba a la platja amb un servei actiu de forma provisional fins que l?obra culmini després de l?estiu.

Les obres s'han desenvolupat en dues fases per compatibilitzar-ne l'execució amb l'activitat de la ciutat i evitar interferències amb les festes.

La primera fase es va centrar a l'avinguda Rey Don Jaime ia diversos carrers del centre, entre ells Ruiz Zorrilla, Porta del Sol, Gasset i Escultor Viciano, a més del tram entre la plaça Jutge Borrull i el carrer Campoamor.

Amb la conclusió de la segona fase, la Generalitat culmina una actuació destinada a millorar les condicions de circulació del TRAM, reforçar la seguretat de la infraestructura i garantir una durabilitat més gran de la plataforma ferroviària.

TRAM a la platja: un cop finalitzades aquestes obres al recorregut, queden pendents els últims treballs a la zona costanera que es reprendran després de l'estiu per prioritzar el servei directe a la platja.

La Generalitat ha engegat un servei provisional que connecta directament amb les platges durant el període estival, evitant el transbord i ajustant la ruta perquè, en sentit Castelló-Benicàssim, la línia arribi a la platja per l'avinguda de Castalia.

Així mateix, s'habilita un reforç entre el Grau i les platges amb transbordament i un vehicle dièsel, que també transcorrerà per l'avinguda de Castalia i no passarà pel Planetari.

Remitido | Fotografies: Remitido

Darrers vídeos
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana