Compromís denuncia que el PP converteix el Pla propi d'ocupació en un procés arbitrari on una entrevista subjectiva val quatre vegades més que la formació i l'experiència
El Grup Municipal de Compromís per Castelló ha denunciat que les bases del nou Pla propi d'ocupació, aprovades pel govern del Partit Popular, converteixen el procés de selecció en un sistema arbitrari i subjectiu, en donar un pes desproporcionat a l'entrevista personal en detriment dels criteris objectius de mèrit i capacitat.
Ignasi García critica que el pes de l?entrevista personal representa el 40% de la baremació, mentre que la formació i l?experiència juntes només puntuen un 10%. És a dir, una entrevista subjectiva val quatre vegades més que la preparació i experiència professional de les persones candidates.
Compromís ja va advertir aquesta deriva quan el govern del PP va modificar les bases, incrementant un 60% el pes de l'entrevista subjectiva i reduint el valor dels criteris objectius. Estan deixant en mans d‟una valoració completament discrecional una part decisiva de la selecció del personal, una situació incompatible amb els principis d‟igualtat, mèrit i capacitat que han de regir l‟accés al‟ocupació pública.
El portaveu també recorda el precedent del procés de selecció d'administratius, on Compromís va denunciar que totes les persones que van obtenir la màxima puntuació a l'entrevista subjectiva van acabar obtenint les places de la categoria amb més retribució. Aquell procés ja va generar queixes i al·legacions, malgrat que el regidor de Recursos Humans va intentar negar-ho públicament.
A més, Compromís denuncia que les noves bases incorporen un criteri que penalitza les persones que han estat de baixa mèdica durant anteriors contractacions municipals, mentre que aquesta circumstància no es té en compte per a qui hagi treballat en altres administracions o empreses privades.
El Partit Popular ha decidit assenyalar els treballadors i les treballadores que han patit una malaltia mentre treballaven a l'Ajuntament. Una persona que hagi estat de baixa en una empresa privada no rep penalització perquè l'Ajuntament no disposa d'aquesta informació, però qui hagi treballat al consistori i hagi patit, per exemple, un esquinç o un trencament fibril·lar sí que veu reduïda la seva puntuació.
Per al portaveu de Compromís, aquesta diferència de tracte és profundament arbitrària i discriminatòria, ja que es penalitza únicament aquelles persones de les quals l'Ajuntament disposa de dades i genera una evident desigualtat entre candidats.
García va concloure advertint que les baixes mèdiques no les decideixen els treballadors, sinó els facultatius. El que està fent el Partit Popular és traslladar a les treballadores i als treballadors la sospita d'haver estat malalts, criminalitzant una situació que està protegida per la legislació laboral i sanitària. Un ajuntament hauria de protegir els seus treballadors, no castigar-los per haver patit una malaltia.
Remitido | Fotografies:

Amb la col.laboració de: