Castelló reafirma el seu compromís davant de la fibromiàlgia amb el campionat solidari Un cop al dolor invisible
L'Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria de Salut Pública, ha celebrat una nova edició del campionat de golf benèfic 'Un cop al dolor invisible', una iniciativa solidària a favor de l'Associació de Fibromiàlgia de Castelló (AFCAS) que ha reunit més d'un centenar de participants i ha reforçat la sensibilització social i el suport a les persones.
26 de juny del 2026. El Club de Golf Costa d'Azahar ha acollit una nova edició del Campionat de Golf Benèfic 'Un cop al dolor invisible', una iniciativa organitzada per la Regidoria de Salut Pública de l'Ajuntament de Castelló a benefici d'AFCAS.
L'esdeveniment ha tornat a registrar una participació notable, reunint més d'un centenar de jugadors en una jornada marcada per l'esport, la convivència i la solidaritat. El torneig, que arriba a la tercera edició, s'ha consolidat com una de les cites solidàries més destacades del calendari esportiu local, contribuint a la recaptació de fons destinats als programes de suport, informació i acompanyament que desenvolupa AFCAS.
La competició s'ha desenvolupat en un excel·lent ambient esportiu, concloent amb el lliurament de premis als millors classificats. A Primera Categoria, el vencedor ha estat José María López, mentre que a Segona Categoria s'ha imposat Gonzalo Casado.
Així mateix, s'han lliurat diversos premis especials gràcies a la col·laboració del teixit empresarial de la ciutat. Entre aquests, Nuria Chulia ha rebut el premi patrocinat per l'agència de viatges Silvia Chover, i María José López ha estat guardonada amb un dels premis cedits pel restaurant Sabortija, a més d'altres reconeixements i sorteigs entre els participants.
Durant l'acte de cloenda, el regidor de Salut Pública, Luciano Ferrer, ha destacat “el valor social de la iniciativa i ha agraït la implicació de participants i entitats col·laboradores”.
'Avui hem tornat a demostrar que Castelló és una ciutat solidària i compromesa amb els qui més ho necessiten. Aquest campionat no és només una competició esportiva, sinó també una eina per donar visibilitat a una malaltia que continua sent invisible per a moltes persones i per donar suport al treball imprescindible que fa AFCAS. Agraïm la generositat dels jugadors, de les empreses col·laboradores i del Club Costa d'Azahar per fer possible una jornada tan especial”, ha assenyalat.
Per la seva banda, la presidenta d'AFCAS, María Dolores Pérez, ha assenyalat que “per a les persones que convivim amb la fibromiàlgia, sentir-se escoltades i recolzades per la societat és fonamental. Aquest campionat ens ajuda a continuar desenvolupant els nostres programes de suport, informació i acompanyament, però també contribueix a sensibilitzar sobre una malaltia que afecta profundament la qualitat de vida de milers de persones. Estem molt agraïdes a l'Ajuntament, al Club Costa d'Azahar ia tots els participants pel seu compromís amb la nostra causa”.
Amb iniciatives com 'Un cop al dolor invisible', l'Ajuntament de Castelló reafirma el seu compromís en la lluita contra la fibromiàlgia, així com amb la promoció de la salut, la sensibilització social i el suport al moviment associatiu, demostrant que l'esport es pot convertir en un poderós aliat per millorar la vida de les persones.
Remitido | Fotografies: Remitido

Amb la col.laboració de: