El PP deixa Castelló sense Dilluns al Ras i manté tancat el Fadrí malgrat anunciar la seua reobertura
El Grup Municipal de Compromís per Castelló denuncia el deteriorament de la política cultural del govern de Begoña Carrasco després de confirmar que aquest estiu no se celebrarà el cicle Dilluns al Ras, impulsat per la Fundació Manuel Babiloni, alhora que el Fadrí roman tancat malgrat que l'alcaldessa va anunciar setmanes enrere que ja estava completament reparat.
El regidor de Compromís, Pau Sancho, lamenta que el Partit Popular estigui abandonant la cultura de la ciutat: Castelló perd aquest any una de les seves propostes culturals més consolidades i, alhora, manté tancat un dels principals símbols patrimonials.
Sancho va recordar que aquest 2026 s'havia de celebrar la desena edició de Dilluns al Ras, un cicle musical organitzat per la Fundació Manuel Babiloni que durant una dècada ha omplert les nits dels dilluns de juliol i que, a més, ret homenatge a una de les figures més destacades de la cultura castellonenca.
És incomprensible que precisament en el desè aniversari del cicle l'alcaldia hagi decidit deixar de col·laborar amb la Fundació Manuel Babiloni, privant la ciutat d'una de les activitats culturals més estimades i consolidades de l'estiu.
Compromís considera que aquesta decisió evidencia la manca d´un projecte cultural estable per part del govern municipal, que prioritza els grans anuncis però abandona iniciatives que funcionen i compten amb el suport del sector cultural i del públic.
A aquesta situació se suma, segons Sancho, el retard a la reobertura del Fadrí. «L?alcaldessa va anunciar públicament fa setmanes que el Fadrí ja estava reparat i en perfectes condicions. Però la realitat és que continua tancat i els castellonencs segueixen sense poder-lo visitar».
Per Sancho, aquest és «un nou exemple d?un govern més preocupat per les fotos i els titulars que per complir el que anuncia». «Primer fan l?anunci i després la realitat els desmenteix», va afirmar.
Finalment, Compromís reclama al govern municipal que recuperi la col·laboració amb la Fundació Manuel Babiloni perquè Dilluns al Ras torni a formar part de la programació cultural de la ciutat i que expliqui els motius pels quals el Fadrí continua tancat malgrat els anuncis efectuats setmanes enrere sobre la seva imminent reobertura.
Remitido | Fotografies:

Amb la col.laboració de: