Compromís denuncia que Carrasco i Ortolà utilitzen diners públics per a perseguir i silenciar moviments socials a Castelló
Castelló de la Plana, 15 d'octubre de 2026. El grup municipal de Compromís a l'Ajuntament de Castelló ha denunciat la persecució exercida pel govern de Begoña Carrasco i Vox contra els moviments socials de la ciutat, després de conèixer noves denúncies contra el centre social La Cosa Nostra.
El portaveu de la formació, Ignasi Garcia, ha acusat a l'executiu municipal d'utilitzar sancions i recursos públics per silenciar als col·lectius que no comparteixen la ideologia del PP i Vox.
El dirigent va afegir que 'el sectarisme del govern del PP i Vox està fent que l'Ajuntament persiga als moviments socials i als col·lectius que no pensen com ells, presentant denúncies sense sentit que acaben perdent-se als tribunals i que ens costa recursos i diners públics a tots els castellonencs'.
Garcia va recordar que una de les primeres decisions del govern de Carrasco i Ortolà va ser modificar la normativa d'ocupació de la via pública, una mesura que, al seu parer, tenia com a objectiu dificultar que determinades organitzacions desenvolupessin les seues activitats al carrer i a les places de Castelló.
En aquest sentit, va assenyalar que 'primer van canviar les normes per intentar impedir que els col·lectius que no els agraden pogueren usar l'espai públic i ara continuen amb una política de multes per coartar drets i llibertats'.
Garcia va recordar els fets de novembre de 2023, quan la Policia Local va retirar taules i cadires d'una activitat organitzada a la plaça de l'Ereta en el marc d'una jornada de solidaritat amb el col·lectiu feminista Subversives.
'Vam veure la imatge lamentable de la Policia Local retirant mobiliari per impedir una activitat feminista. I ara veiem com el PP intenta sancionar a persones que simplement estaven al carrer parlant', va afirmar.
A més, Compromís va alertar del cost econòmic d’aquestes actuacions, en assenyalar que els processos judicials requereixen recursos dels serveis jurídics municipals i que, si hi ha condemna en costes, se’n generen despeses que acaben assumint els castellonencs.
'Castelló ha de ser una ciutat tolerant, plural i respectuosa amb les diferents maneres de pensar, no una ciutat on el govern utilitze l'Ajuntament per a perseguir a qui discrepa', va concloure Garcia. 'La senyora Carrasco hauria destinar els recursos municipals a resoldre els problemes de la ciutadania, en lloc de malgastant-los en el seu sectarisme i en l'obsessió de silenciar els moviments socials'.
Remitido | Fotografies:
Amb la col.laboració de: