Comunitat Valenciana: Zoido demana tancar el flux comercial de cítrics des de Sud-àfrica davant el alt risc de propagació de la plaga 'taquetes negres'


 
La Plana al Dia | Comunitat Valenciana | General | 21-09-2023
 

L'eurodiputat del PP, Juan Ignacio Zoido, ha demanat avui tancar el flux comercial de cítrics des de Sud-àfrica a la Unió Europea, després que enguany s'hagin interceptat ja 33 carregaments procedents d'aquest país infectats amb la plaga coneguda com a 'taquetes negres', amb alt risc de propagació per la Unió Europea.

Ha sigut en una pregunta parlamentària, on ha recordat que la Comissió Europea va prohibir l'entrada de cítrics procedents d'Argentina de manera temporal al haver detectat múltiples carregaments amb la plaga de quarantena Phyllosticta citricarpa (taquetes negres).

En el cas de Sud-àfrica, principal exportador de cítrics a la UE, el passat mes d'agost, la Unió Europea va detectar 11 nous carregaments infectats amb aquest fong, amb la qual cosa la xifra total per a 2023 és ja de 33 carregaments infectats.

A més, Zoido ha insinuat que l'Associació de Productors de Cítrics sud-africana ha dit públicament que fins a 2027 Sud-àfrica no tindrà capacitat suficient de transport en fred, únic mitjà demostrat per evitar l'exportació de plagues.

Davant això, l'eurodiputat andalús demana a la Comissió mesures per evitar que continuïn arribant carregaments infectats amb aquesta plaga i li pregunta per què manté obert el flux comercial malgrat aquests escàndols.

Finalment, Zoido demana aplicar a Sud-àfrica les mateixes obligacions que exigeix dins del Mercat Únic.


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana