Pastor acusa Morant d'amagar-se per ser la mà dreta d'Ábalos i Sánchez i reclama convocatòria electoral
Nando Pastor, síndic del GPP a les Corts, va afirmar que Diana Morant i el PSPV estan en una situació delicada després de la sentència del Tribunal Suprem que involucra José Luis Ábalos.
Segons el dirigent popular, Morant "s'amaga i és incapaç de donar la cara perquè era el seu número dos, com també ho va ser de Pedro Sánchez", i va afegir que la delegació valenciana és de les més sancistes d'Espanya, fundada per Ábalos.
Pastor va afirmar que Morant ha mimat aquesta delegació i que, aquests dies, amb prou feines s'atreveix a defensar Zapatero en públic.
Sobre l'agenda, ha indicat que Morant "comença a ser conscient de com n'és de complicat" després d'un acte que va haver de suspendre, i que avui hi havia una reunió al Ministeri on no van acudir els mitjans.
Va criticar el PSPV per contradir-se en dir que no comenten decisions judicials i, tot seguit, criticar el jutge Peinado i el Tribunal Suprem.
Pel que fa a Compromís, va assegurar que, l'endemà de la sentència, dediquen més temps a Aldama que al pla polític de la resolució, i va qüestionar Baldoví per les seves paraules.
Respecte al president del Consell, Juanfran Pérez Llorca, va sostenir que el temps no juga en contra i que cada dia que passa és més president; va demanar una convocatòria electoral nacional urgent i sense circ.
A més, va demanar a Compromís que no hi hagi violència verbal, relatant un incident en una Junta de Síndics en què Baldoví va insultar un company; va sol·licitar la retirada d'aquestes paraules perquè no constessin a l'acta.
Va concloure que la violència verbal s'ha de deixar de banda i que es poden enfrontar les diferències polítiques sense faltar-ne el respecte.
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: