Les ONGD valencianes adverteixen: retallar en cooperació és invertir en futures crisis globals
La Coordinadora Valenciana d'ONGD, que agrupa més d'un centenar d'entitats de cooperació de la Comunitat Valenciana, ha celebrat aquest divendres la seua Assemblea General Ordinària, en què ha reivindicat la cooperació com la forma més eficaç de prevenció davant les crisis que travessa el nostre planeta i que repercuteixen al territori valencià. Les ONGD valencianes han reclamat polítiques públiques que entenguin que és molt més responsable i econòmic treballar en la prevenció que gestionar les conseqüències de les emergències globals demà.
«En un context marcat per la retallada històrica més gran dels fons destinats a cooperació, exigim la reversió immediata de les retallades que pretenen desmantellar el sistema públic de solidaritat internacional, com ha passat a Extremadura, Aragó i Castella i Lleó. Aquesta no és una política opcional, sinó un compromís legislatiu i una garantia de seguretat quotidiana: millorar les condicions de vida, la salut, l'entorn natural i l'educació a altres països protegeix de manera directa la nostra pròpia estabilitat», ha explicat el president de la Coordinadora, Enrique Asensi.
Les organitzacions han assenyalat la necessitat de prioritzar la protecció de la vida humana i del planeta en un moment en què la despesa militar es continua multiplicant, els conflictes continuen agreujant-se i l'emergència climàtica avança de manera imparable. A més, en un escenari en què el treball de les ONG de cooperació i acció humanitària és qüestionat per narratives desinformadores i polítiques antidrets que atempten contra la solidaritat, l'equitat i els valors democràtics, les entitats han reclamat el reconeixement de la cooperació com un motiu d'orgull i sentit comú.
Com ha apuntat Asensi, “la cooperació internacional al desenvolupament no és una ideologia ni una posició minoritària; és una tradició sòlidament arrelada que compta amb el suport majoritari de la ciutadania valenciana. Les organitzacions solidàries seguirem apostant pel treball en comú, demostrant que cooperar no només salva vides fora, sinó que també crea teixit social, democràcia i esperança a la nostra pròpia societat».
Nova junta i noves ONGD.
L'Assemblea, a més, ha triat com a nous integrants de la Junta Directiva Piero Carucci, de CERAI, i Adrián Flores, de FAD Joventut.
Per part seva, s'han incorporat a la Coordinadora les ONGD L'Alqueria Projectes Educatius, Associació Projecte Butterfly, Bombers pel Món, EDUCO, El Kambio, Intersindical Solidària i Luma, mentre que causen baixa Fundació Humanitària dels Rotaris Espanyols, Habitatges per als Sense Sostre i Fundació ACM.
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: