La rectificació del Govern dóna la raó a Marta Barrachina i, juntament amb la solvència de la Diputació, permetrà avançar als ajuntaments més del 80% del Pla Impulsa
La rectificació del Govern dóna la raó a Marta Barrachina i, juntament amb la solvència de la Diputació, permetrà avançar als ajuntaments més del 80% del Pla Impulsa.
El Govern Provincial portarà a ple una modificació de crèdit de 24,45 milions d'euros procedents dels romanents de l'exercici 2025, una vegada l'Executiu central ha rectificat i n'ha permès la utilització.
"El Govern d'Espanya ha acabat rectificant gràcies a la pressió exercida des d'aquesta Diputació i pels alcaldes de la nostra província. Aquests diners no són del Govern, són dels castellonencs i ara torna als nostres pobles en forma d'inversions i serveis", ha subratllat la presidenta de la Diputació, Marta Barrachina.
El vicepresident i responsable de l'àrea de Bon Govern, Héctor Folgado, ha explicat per part seva que "una vegada ratificat que la Diputació compleix amb els requisits establerts pel Reial Decret per poder utilitzar els romanents del passat exercici, aquesta primera modificació de crèdit va destinada que els 135 municipis de la província puguin disposar, com més aviat millor, de la màxima inversió procedent del Pla Impul. Héctor Folgado ha incidit que "amb el Pla Impulsa dotem tot el territori de més recursos i, ara, aquests recursos econòmics els arribarà en temps rècord, amb l'objectiu de millorar equipaments, serveis públics i prestacions a la ciutadania".
Així, la sessió ordinària del mes de juny que se celebrarà el proper dimarts 30 de juny al Palau Provincial, inclou la modificació de crèdit, "el primer pas perquè els diners arribin, com més aviat millor als municipis", ha afegit el vicepresident provincial.
Concretament, la modificació de crèdit, juntament amb el pressupost ja aprovat, suposarà l'ingrés als ajuntaments i les mancomunitats del 85% de la inversió total destinada a obres i serveis del Pla Impulsa i el 100% de la despesa corrent del present exercici. Tot plegat suma més de 26,4 milions d?euros.
Aquest import forma part del total dels 32,5 milions d'euros destinats al Pla Impulsa 2026/2027, la inversió més gran de la història de la institució provincial per a aquest pla biennal. A això s'hi afegeix més llibertat ja que es manté l'opció de destinar una part a despesa corrent (un màxim del 40%) i l'altra a obra (un mínim del 60%). A més, el Pla Impulsa contempla menys burocràcia en facilitar tots els tràmits perquè tots els municipis puguin beneficiar-se del pla.
Una Diputació "que compleix"
La presidenta Marta Barrachina ha posat èmfasi que la utilització de romanents de tresoreria per a despeses generals "no és un regal del Govern, és el que correspon a aquesta Diputació que compleix". Sobre això, Marta Barrachina ha reiterat que "la pressió realitzada és la que ha aconseguit que administracions com aquesta Diputació, sanejada amb deute zero i amb romanents, pugui disposar dels seus estalvis per poder invertir en més oportunitats, més desenvolupament i més benestar al conjunt del nostre territori".
En aquest punt, recordar que la presidenta de la Diputació ha reivindicat en reiterades ocasions la suspensió o flexibilització de la regla de despesa i el principi d'estabilitat pressupostària per als exercicis 2025 i 2026, permetent a les Entitats Locals utilitzar la totalitat dels seus romanents de tresoreria per a despeses generals, "sense les restriccions imposades pel Govern.
Aquesta exigència també es va traslladar a l'Executiu Central mitjançant un manifest impulsat per la presidenta de la Diputació de Castelló i signat per 79 alcaldes de la província. I és que "permetre l'ús dels romanents suposa impulsar inversions necessàries als municipis, millorar la qualitat dels serveis públics, reactivar l'economia local i donar una resposta més eficaç a les necessitats de la ciutadania", ha afegit Marta Barrachina.
La presidenta de la institució provincial ha finalitzat indicant que "des de la Diputació continuarem alçant la veu perquè aquesta província rebi el que li correspon i mostrem el nostre màxim suport a les entitats locals, que són les administracions més properes als ciutadans".
Redacció | Fotografies: Redacció
Amb la col.laboració de: