laPlanaAldia.COM

Les notícies de la teua localitat al moment

Diputación CS Castelló Burriana l'Alcora La Vall d'Uixó Onda Nules Vila-real Almassora Generalitat Valenciana Comunitat Valenciana Moncofa Borriol La Vilavella Les Alqueries Xilxes Eslida Segorbe Orpesa Vilafamés Torreblanca Benicarló Benicassim Peñíscola Cabanes Vall d'alba Tales Figueroles Les Coves de Vinromà Els Ports Almenara Betxí La Llosa Plana Alta Sant Joan de Moró Baix Maestrat Almedíjar Alfondeguilla Alt Maestrat Alt Millars Alt Palancia l'Alcalatén Plana Baixa
Els Ports

Morella conclou la segona fase de restauració de l'aqüeducte medieval i en prepara la tercera

Morella conclou la segona fase de restauració de l'aqüeducte medieval i en prepara la tercera
General | 06-07-2026

L'Ajuntament de Morella ha conclòs una nova intervenció a l'aqüeducte del segle XIV, corresponent a la segona fase de la seva restauració.

La intervenció, duta a terme per la brigada d'obres del Centre Integrat de Serveis Econòmics (CISE), va consolidar murs, arcs i contraforts del tram situat darrere de l'església de Santa Llúcia i va restaurar els punts de suport de la canalització d'aigua encara conservats.

El pressupost ascendeix a 200.000 euros, amb 9.000 aportats pel consistori i la resta finançada amb l'ajut del Pla Restaura de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats.

L?alcalde de Morella, Bernabé Sangüesa, responsable d?obres i patrimoni, va destacar que amb aquesta fase i la que començarà al setembre s?avançarà moltíssim en la recuperació d?aquest monument tan important per a la ciutat.

L´edil va explicar que en pujar a la part superior es va constatar el mal estat de l´estructura i que l´actuació ha consolidat tant l´estructura com els elements que la formen.

La tercera fase, que contempla un nou tram entre les fases anteriors i un túnel soterrat visitable, començarà al setembre amb un pressupost de 300.000 euros.

Aquest any s'invertiran 500.000 euros en la restauració del monument, i s'hi sumaran tasques de manteniment i la determinació de perímetres de zones d'aparcament o il·luminació.

L'aqüeducte de Morella és una infraestructura gòtica iniciada al segle XIV i finalitzada al XV, amb trams soterrats i dues estructures elevades; un de la Pedrera, de 120 metres de longitud i més de 10 d'alçada, i un altre a Santa Llúcia, de 300 metres, dels quals encara en queda més de la meitat.

Remitido | Fotografies: Remitido

Darrers vídeos
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana