La Vall d'Uixó convoca per primer cop ajuts al transport per a estudiants universitaris
L'Ajuntament de la Vall d'Uixó ha convocat per primera vegada una línia d'ajuts al transport adreçada a estudiants universitaris de grau empadronats al municipi, amb l'objectiu de facilitar l'accés als estudis superiors i reduir el cost dels desplaçaments.
L'alcaldessa Tania Banos ha subratllat que es vol seguir recolzant els joves perquè puguin estudiar en igualtat d'oportunitats i que cap obstacle econòmic no condicioni el seu futur. En aquest sentit, es recorda que la convocatòria se suma a altres iniciatives impulsades recentment, com ara la nova sala d'estudi gratuïta i amb horari ampliat, perquè invertir en educació és invertir en el futur de la ciutat.
La convocatòria té un pressupost total de 30.000 euros que es repartiran entre totes les sol·licituds admeses, amb un import màxim de 80 euros per estudiant. Els ajuts cobriran les despeses de transport, ja sigui amb transport públic o amb vehicle privat.
El regidor de Joventut, Manel Agea, va explicar que és la primera vegada que l'Ajuntament posa en marxa aquesta línia d'ajuts i es fa com a prova pilot, prenent com a referència el nombre d'estudiants universitaris empadronats al municipi. L'objectiu és que el transport no sigui una barrera per accedir a la universitat i formar-se'n.
Podran optar a les ajudes les persones empadronades a la Vall d'Uixó entre 17 i 30 anys que durant el curs 2025-2026 hagin cursat estudis oficials de grau en modalitat presencial a qualsevol universitat del territori espanyol. Els ajuts són compatibles amb altres beques o subvencions concedides per altres administracions per a la mateixa finalitat.
El termini de presentació de sol·licituds roman obert fins al 22 de juliol i la tramitació es podrà fer preferentment a través de la seu electrònica de l'Ajuntament o presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, ubicada a la planta baixa del Palau de Vivel.
Els estudiants que iniciïn primer de grau el proper mes de setembre podran optar a la convocatòria de l'any que ve, ja que se n'ha simplificat al màxim la tramitació perquè totes les persones sol·licitants puguin presentar la documentació en un únic procediment, un cop finalitzat el curs acadèmic.
L'Ajuntament preveu resoldre els ajuts durant el mes de setembre perquè els estudiants disposin d'aquests recursos econòmics coincidint amb l'inici del curs universitari nou.
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: