L'Ajuntament d'Onda va participar a l'acte de reconeixement a les noves Ciutats de la Ciència i la Innovació, organitzat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, una cita que va reunir representants dels municipis que integren la Xarxa Impuls, a la qual Onda es va adherir el 2019, i que subratlla la innovació com a motor de desenvolupament local.
La presència d'Onda en aquesta trobada reforça la seva trajectòria com a Ciutat de la Ciència i la Innovació i posa de manifest el compromís municipal amb polítiques públiques innovadores orientades a millorar els serveis, impulsar la transformació digital i construir una ciutat més sostenible, eficient i preparada per als reptes del futur.
La xarxa Innpulso agrupa alguns dels municipis més innovadors d'Espanya i promou la col·laboració entre administracions, l'intercanvi de coneixement i el desenvolupament d'iniciatives vinculades a la ciència, la tecnologia i la innovació.
El regidor d'Innovació i Transparència d'Onda, Vicent Bou, va afirmar: 'Formar part d'aquesta xarxa suposa un suport a la feina que desenvolupem des de l'Ajuntament per incorporar la innovació a la gestió pública i convertir-la en una eina al servei de les persones'.
Bou va afegir que aquesta xarxa avala l'aposta d'Onda per la innovació com a instrument per millorar els serveis públics i la qualitat de vida dels ondencs.
La participació en aquest acte situa Onda entre les ciutats espanyoles que destaquen per incorporar la innovació com a eix estratègic del seu desenvolupament, acreditant el compromís amb la modernització de la gestió pública, la digitalització dels serveis i la cerca de solucions innovadores per respondre a les necessitats de la ciutadania.
Entre els projectes destacats hi ha Onda Comunica, la plataforma de gestió d'incidències, el sistema d'administració electrònica OpenSEA i la xarxa de fibra òptica municipal, avenços que enforteixen la posició d'Onda com a ciutat pionera en ciència i tecnologia.
La participació a la Xarxa Innpuls facilita a Onda espais de col·laboració, intercanvi de bones pràctiques i accés a iniciatives pioneres que contribueixen a la transformació de la ciutat, reforçant així un model de desenvolupament basat en la innovació, el coneixement i la sostenibilitat i el compromís amb la millora dels serveis públics i la creació de noves oportunitats per als veïns.
Remitido | Fotografies: Remitido
Amb la col.laboració de: